Avatar billede ugotabe_kidding Nybegynder
31. oktober 2002 - 11:11 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Fejl på computer uden VB (vers. 2)

Jeg har et problem meget lignende http://www.eksperten.dk/spm/194534 og vil derfor gerne høre om nogen kan hjælpe med dette?

Kort fortalt:
Jeg har et program, der henter data i en DB. Når det afvikles på min egen PC er der ingen problemer. Ligeledes kan det køre på 2 andre maskiner, men hvis jeg tager en ny maskine og installerer en komplet Office2000 pro (inkl. alle komponenter) og installerer mit program og den tilhørende base, får jeg en fejlmedd. magen til ovenstående spg.

Fejlen opstår ikke når jeg åbner programmet, men først når jeg forsøger at åbne en form, der tilgår den pågældende base.

Jeg har fundet CLSID:{000....2EA4} i reg.basen på de maskiner, hvor programmet kører uden problemer, og jeg har installeret ocx'er manuelt på "problembarnet", men uden held!

Jeg kører Win2000/Office2000 på alle maskiner. Der er kun VB 6.0 på min maskine - ikke på nogen af de andre, så det burde ikke være derfor jeg har problemer?

Jeg er nødt til at sikre mig at det virker uden problemer inden jeg distribuerer det til de kollegaer, der skal kunne bruge programmet.

Any ideas?
/U.K.
Avatar billede arvesen Nybegynder
31. oktober 2002 - 12:45 #1
Når du flytter en vb6 program til en anden computer skal du bruge deploy værktøjet for at være sikker på at du får alle dll og ocx filer med som programmet bruger
Avatar billede ugotabe_kidding Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:22 #2
Deploy?
Jeg synes jeg har set det et sted, men kan ikke lige finde det i VB?

Under File kan jeg vælge Make XXX.exe - er det her?
Avatar billede ugotabe_kidding Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:28 #3
Okay...Jeg har fundet det.. Package & Deployment Wizard, ik?
Men jeg får en fejlmeddelelse: ...dependency information could not be found...
Filerne er:
DAO360.dll
DATAFORM.OCX
FM20.DLL
MSADO20.TLB
MSSTDFMT.DLL
Hvad gør jeg her?
Avatar billede arvesen Nybegynder
31. oktober 2002 - 13:52 #4
Hvis du har kombilret dit project, og du bruger kappen package i Package & Deployment Wizard skulle den selv finde ocx og dll .

når det så skal instaleres på en anden maskine skal du køre den setup der er dannet.
Avatar billede ugotabe_kidding Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:20 #5
Det er præcis det jeg har gjort, men for det første brokker den sig over "dependency information could not be found" med filnavnene herover og under installationen på en anden maskine skriver den "An error occured while registering the file C:\WINNT\System32\msado20.tlb
Men jeg har tidligere installeret ADO 2.7 på min maskine, så hvor får den msado20.tlb fra?
Hvis jeg siger Ignore til ovenstående fejl, får jeg stadig den CLSID-besked når jeg starter programmet på den nye maskine.
Avatar billede arvesen Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:39 #6
Her står jeg af, håber at en anden tager over  !!!!
Avatar billede ugotabe_kidding Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:44 #7
Tak for hjælpen so far... Men jeg fatter ikke at det virker når jeg kører det her, men at jeg ikke kan deploy'e det og køre det andre steder :o(
Avatar billede arvesen Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:48 #8
Der steder at det kører må dll,ocx osv. filer være instaleret med andre programmer.
Avatar billede ugotabe_kidding Nybegynder
31. oktober 2002 - 17:33 #9
Jeg må vist indse, ligesom jesperbaldur, at My Program Moves In Mysterious Ways!?! Så jeg må åbenbart droppe at få det til at køre på de ønskede maskiner.
Men tak for din tid og en masse råd, arvesen.