Avatar billede zitech123 Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:47 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kan man køre med to ip adresser??

Jeg har en Win' XP prof. og jeg vil gerne have den til at køre med en ip-adresse hjemme og en anden på arbejde.

Er der nogen der har prøvet at oprette sådanne profiler, og hvordan gør man?
Jeg har prøvet med Hardwareprofiler men den duer ikke til det.
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:48 #1
dhcp server evt?
Avatar billede jensendk Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:50 #2
Kører I DHCP på  dit arbejde? Hvad forbinder du dig til hjemme?
Avatar billede zitech123 Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:51 #3
VPN derhjemme og IKKE dhcp på arb.
Avatar billede el_fredo Praktikant
30. oktober 2002 - 14:52 #4
Smid to netkort i lortet. Billigt og nemt :)
Avatar billede zitech123 Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:53 #5
Spørgsmålet er enkelt, er der et sted hvor man kan aktiver den ene eller den anden opsætning på netkortet, før man logger på?
Avatar billede zitech123 Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:54 #6
Det har jeg tænkt på men det er den nemme løsning, den anden løsning er mere værd ;-)
Avatar billede kenp Novice
30. oktober 2002 - 14:56 #7
I W2K og XP er der en et lille DOS-baseret program, der hedder netsh, der kan klare den lille opgave - og det uden at man behøver at boote!

/kenp
Avatar billede zitech123 Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:57 #8
Jeg håber at du kenp kom med guldet, jeg prøver den først.
Avatar billede zitech123 Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:08 #9
Man skal lave et script hvor man definerer de to ip-adreser, for så at aktivere dem under netsh, og den kan jeg ikke overskue sådan lige med det samme.
Avatar billede kenp Novice
30. oktober 2002 - 15:10 #10
jeg prøver lige at se om jeg kan finde scriptet derhjemme
Avatar billede fido82 Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:37 #11
er det en bærbar ? Hvis ja er løsningen meget simpel
Avatar billede zitech123 Nybegynder
31. oktober 2002 - 10:33 #12
JAJA fido82, så kan man sætte noget ekstra netkort, og så løses problemet, men det er en nem løsning.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
08. november 2002 - 12:32 #13
Windows XP har den mulighed at du kan vælge en alternativ konfiguration til et netkort.

Vælg Egenskaber for Netværkssteder
Vælg Egenskaber for dit netværkskort
Vælg Egenskaber for TCP/IP protokollen

Under fanebladet Generalt kan du sætte et netværk op, fx. arbejdet.
Under fanebladet Alternativ konfiguration kan du sætte et andet netværk op, fx. dit hjemme netværk.

Det virker fint nok - Ellers kan du benytte programmet netsh som kenp nævner.
Jeg har brugt det uden problemer under Windows 2000
Avatar billede kenp Novice
14. november 2002 - 16:18 #14
Zitech

Nu har jeg fundet ud af hvordan du kan skifte, beklager vente tiden husk at lukke spørgsmålet også :-)

svare: navnene på filerne er kun eksempler.

Gem nuværende konfiguration:
netsh -c interface dump > ip.txt

Hent gemt konfiguration:
netsh -f ip.txt
Avatar billede kenp Novice
14. november 2002 - 16:19 #15
ups glemte lige, Som det fremgår er der tale om rene tekstfiler, så man kan rent faktisk rette i dem med en almindelig editor - hvis man har den slags behov :-)
Avatar billede burnx Nybegynder
19. november 2002 - 18:42 #16
Du kan godt køre med to IP adresser, men det kræver også to netværkskort...
Avatar billede zitech123 Nybegynder
28. november 2002 - 16:55 #17
TAK kenp, DU ER GO'
Avatar billede kenp Novice
28. november 2002 - 17:03 #18
rart at man kunne hjælpe

takker for point
Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. november 2002 - 21:30 #19
Kendet godt det "krump" spring men hvis du "kun" vil køre med 2 IP adresser (som det forlyder at dit spørgsmål) så er det nemmere bare at definere at kortet skal køre som jeg har nævnt det.
Det er langt hurtigere og nemmere da du ikke selv behøver at skifte da XP selv finder ud af hvilket net den kører på.

men ok, god weekend :)
Avatar billede robotten Praktikant
12. december 2002 - 09:03 #20
Bustet zitech ;)

Luk her:
http://www.eksperten.dk/spm/90781

Det er vist et gammelt spm *s*