Avatar billede tiny_thim Nybegynder
30. oktober 2002 - 08:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Underligt Windows XP Problem

I går da jeg ville lukke min computer, der gjorde den som den plejede, den lukkede norton antivirus, men efter det skete der ingenting, den ville ikke lukke computeren.
Jeg fandt ud af at der var et program der ikke svarede, programmet hed SysMap.exe
Jeg lukkede det program også ville computeren gerne lukke ned.
Jeg gik ind i msconfig og bad windows om ikke at åbne SysMap.exe ved opstart, nu virker computeren fint og den vil gerne lukke ned.
Er der nogen der ved hvad SysMap.exe er?
Er der andre der har det program kørende?
Er jeg evt blevet hacket eller hvordan er filen kommet ind i msconfig....
Filen ligger i denne sti:
C:\Windows\System\
Hvis jeg er blevet hacket så skal jeg jo have fat i en god firewall. Hvilken skal jeg så vælge?
Jeg håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2002 - 08:50 #1
Det er fra et program, der ikke er blevet færdig installeret, derfor henviser den til en exe-fil, og da den ikke findes, får du popopbilledet. Tini firewall virker udmærket, men der følger en del ekstra arbejde med.
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
30. oktober 2002 - 08:57 #2
Jeg får ikke noget popupbillede.
Computeren vil bare ikke slukke når jeg har det program kørende i baggrunden...
Det gør ikke noget at jeg ikke har programmet kørende i baggrunden vel?
Er jeg blevet hacket?
Jeg skal have et firewall program som er let at bruge om som ikke blander sig i andre programmers brug af f.eks internettet.
Jeg mener programmet hedder Tiny Firewall, kan det passe?
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
30. oktober 2002 - 08:58 #3
Hvad gør programmet SysMap.exe når det er installeret?
Har du programmet kørende i baggrunden?
Avatar billede random_act Nybegynder
30. oktober 2002 - 09:04 #4
Der står noget om sysmap.exe på www.microsoft.com så det er nok en MS fil ikke en virus eller andet.
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
30. oktober 2002 - 09:15 #5
random_act:
tak for dit svar.
har du et link til det du fandt på microsoft.com ?
Går du ikke på teknisk skole i vejle? Hvis du gør så kender jeg dig fra it-skp lan partyet.
Hvilket firewall program vil du anbefale?
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:25 #6
Jeg skal have fat i en firewall.
Hvilken skal jeg vælge?
Tiny Personal Firewall
Zonealarm
Norton Personal Firewall 2002/2003
?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:37 #7
jeg vil anbefale zonealarm, den virker perfekt,
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:47 #8
Jeg mener ikke at sysmap er et winxp programme.
har du et eller andet HP som du lige har installeret.
hvis ja eller en andet form for software reinstallerer den igen.
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:04 #9
Jeg har installeret norton antivirus 2003 også har jeg aktiveret windows xp's interne firewall, det burde vidst være nok
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2002 - 19:18 #10
Gå i søg og find hvilket program filen tilhører, fjern det derefter, så kan du lukke ned igen, det lyder som en driver xp ikke kan køre med.
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
30. oktober 2002 - 21:08 #11
Det lyder bare lidt mærkeligt at det er noget som ikke er færdiginstalleret, jeg har nemlig ikke installeret noget. Det er et problem der er opstået efter computeren har stået tændt i ca 1 døgn. Men fejlen er rettet nu. Det er bare stadigvæk mærkeligt hvordan det er opstået det problem.
Jeg giver pointene til peet49 da han kom med de bedste svar.
Tak
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2002 - 21:37 #12
Takker og bukker.
Avatar billede kingomand Novice
01. november 2002 - 10:44 #13
Her står lidt om programmet, det er desværre på tysk.Man kan også downloade det!!
http://www.bsk-germany.com/de/product/software_tools/main.html