Avatar billede tahoo Nybegynder
29. oktober 2002 - 20:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

php - ImageMagick

hejsa - jeg har installeret ImageMagick på min FreeBSD server. Gør jeg dette direkte fra console :

convert -size 120x120 ori.jpg -resize 120x120 +profile "*" nytbillede.jpg

Virker det bare super...
-------

Men når jeg gør det gennem php, sker der bare ikke noget :-( - er der nogle, som har en idë til hvorfor ?

<?
exec ("convert -size 120x120 ori.jpg -resize 120x120 +profile "*" nytbillede.jpg");
?>

bruger jeg ikke exec rigtig nok ?
Avatar billede morten_grouleff Nybegynder
29. oktober 2002 - 20:22 #1
Prøv med shell_exec istedet, exec expanderer ikke nødvendigvis "*" og lignende globs.

Du har vel escapet "*", selv om det ikke er det der står i spg?

<?
exec ("convert -size 120x120 ori.jpg -resize 120x120 +profile \"*\" nytbillede.jpg");
?>
Avatar billede tahoo Nybegynder
29. oktober 2002 - 20:50 #2
når jeg skriver dette kommer den ikke med nogle fejl - eller noget - men den laver heller ikke en ny fil...

kan det være fordi php er i safe mode. (det kan jeg ikke lave om...)
Avatar billede morten_grouleff Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:04 #3
Du har ikke lov i safe mode...

Men! du kan omgå det ved at sørge for at udføre din kommando som en del af et script der ligger i safe_mode_exec_dir. Brug evt phpinfo() til at finde ud af hvad den er.
Avatar billede tahoo Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:20 #4
Okay skal bare lige være sikker på hvad jeg skal gøre , er det ikke sådan...

1.) oprette en mappe på serveren fx. /usr/exec_safe_mode/

2.) ind i php.ini og finder "safe_mode_exec_dir = /nonexec" og laver det om til "safe_mode_exec_dir = /usr/exec_safe_mode/"

3.) Flytter convert ind i mappen /usr/exec_safe_mode/

4.) prøver at kører scriptet igen med :

<?
exec ("/usr/exec_safe_mode/convert -size 120x120 ori.jpg -resize 120x120 +profile \"*\" nytbillede.jpg");
?>
Avatar billede morten_grouleff Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:33 #5
Det ser rigtigt ud.
Avatar billede tahoo Nybegynder
30. oktober 2002 - 00:12 #6
Super det funker bare 10-4 :-) Tak og point til dig...