Avatar billede thedino Nybegynder
29. oktober 2002 - 16:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

min DNS er ikke sat rigtigt op :(((

Hej derude

Jeg har installeret en win2000 server, gjort den til PDC og aktiveret active diretory....
Der er samtiddig installeret en exchange 2000, og nu prøver jeg så på at logge op mod serveren fra en windows XP...
Når jeg vil tilføje min XP maskine til mit domæne, for jeg denne fejl...

Følgende fejl opstod, da DNS blev forespurgt om den SRV-ressourcepost, der bruges til at finde en domænecontroller til domænet keldnielsen.dk:

Fejlen var: "DNS-navnet eksisterer ikke."
(fejlkode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

Forespørgslen var til SRV-posten for _ldap._tcp.dc._msdcs.keldnielsen.dk

De mest almindelige årsager til denne fejl er følgende:

- DNS-SRV-posten er ikke registeret i DNS.

- En eller flere af følgende zoner indeholder ikke delegering til zonens underzone:

keldnielsen.dk
dk
. (rodzonen)

Hvis du vil have yderligere oplysninger om, hvordan problemet løses, skal du klikke på Hjælp.

Har lidt en ide om at det er min DNS på serveren der ikke er sat rigtigt op, men er ikke sikker...

Nogle der kan hjælpe mig med at knække denne nød ???

TheDino
Avatar billede thedino Nybegynder
29. oktober 2002 - 16:44 #1
skal måske lige indskydes at jeg også har prøvet at logge en 2000 mskine op mod domænet... dette kunne heller ikke lade sig gøre :(
Avatar billede lassebm Nybegynder
29. oktober 2002 - 16:50 #2
prøv at adde din server ip på clienten under dns.
Feks. hvis din ip er 192.168.1.10 på serveren skal du adde den til dns listen, prøv pilen til at ligge den øverst...
Avatar billede thedino Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:02 #3
er hermed prøvet, men har ikke løst problemmet :(
Avatar billede thedino Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:05 #4
Når jeg kører en dcdiag.exec i coomandpromt, får jeg denne besked:

C:\temp>dcdiag

Domain Controller Diagnosis

Performing initial setup:
  Done gathering initial info.

Doing initial required tests

  Testing server: Default-First-Site-Name\2000SERVER
      Starting test: Connectivity
        231381a0-6227-43e0-b691-30349485fe9e._msdcs.keldnielsen.dk's server GUI
D DNS name could not be resolved to an
        IP address.  Check the DNS server, DHCP, server name, etc
        Although the Guid DNS name
        (231381a0-6227-43e0-b691-30349485fe9e._msdcs.keldnielsen.dk) couldn't
        be resolved, the server name (2000server.keldnielsen.dk) resolved to
        the IP address (192.168.1.4) and was pingable.  Check that the IP
        address is registered correctly with the DNS server.
        ......................... 2000SERVER failed test Connectivity

Doing primary tests

  Testing server: Default-First-Site-Name\2000SERVER
      Skipping all tests, because server 2000SERVER is
      not responding to directory service requests

  Running enterprise tests on : keldnielsen.dk
      Starting test: Intersite
        ......................... keldnielsen.dk passed test Intersite
      Starting test: FsmoCheck
        ......................... keldnielsen.dk passed test FsmoCheck

C:\temp>
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:28 #5
ejer du keldnielsen.dk??
Avatar billede thedino Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:32 #6
ja... why ??
Avatar billede thedino Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:33 #7
Har fundet  løsningen...

Den maskine der skal koble op mod serveren, skal have serverens ip som  primary DNS :))

Ved ikke om det var det du mente Zyphon, men af glæde falder point til dig :))))
Avatar billede lassebm Nybegynder
30. oktober 2002 - 08:15 #8
Var det jeg mente! :D
Så må jeg hellere forklare mig bedere næste gang! =)