Avatar billede seek_asr Nybegynder
28. oktober 2002 - 23:56 Der er 7 kommentarer

Xchat - hvad tabs highlighter på

Er det muligt at indstille hvad der får Xchats tabs til at highlighte?

Jeg vil meget gerne undgå at de bliver farvede på nickchanges/modes/joins/parts/quits - ja kun på /say og /me.

/seek
Avatar billede thomasledet Nybegynder
29. oktober 2002 - 00:01 #1
tryk på settings->Edit Event Texts

her kan du fjerne farver på alt det, du ikke gider se farver på...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
29. oktober 2002 - 00:02 #2
farver er sager som %C14 og du kan roligt fjerne disse farvekoder fra dine events...
Avatar billede seek_asr Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:04 #3
Så vidt jeg kan se, kan man bare redigere i hvilken linje der kommer frem i et channel window når folk joiner/parter/bliver kicked etc.

Det jeg taler om er, at bestemme hvilke events der får channel TABS til at highlighte. Pt. bliver mine tabs røde ligemeget hvad der sker, om det så er nogen der siger noget, eller bare en person der skifter navn.

Har jeg misforstået noget?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:38 #4
aaah... på den måde...

når der er aktivitet i kanalen bliver dine "tabs" røde... det er der, så vidt jeg ved, ikke noget at gøre ved... men du kan selv bestemme, hvilke ord, der får dem til at blive blå...

disse ord finder du også under settings under Setup->Irc->Highligthing
Avatar billede thomasledet Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:40 #5
med andre ord: rød viser aktivitet - der er sket noget, siden sidst du så i kanalen... blå viser vigtig aktivitet - nogen har sagt et ord (fx dit navn eller noget, der interesserer dig) i kanalen, siden sidt du kiggede...
Avatar billede seek_asr Nybegynder
29. oktober 2002 - 19:07 #6
Yep, så langt var jeg med :)

Der må da være en måde... :|
Avatar billede thomasledet Nybegynder
30. oktober 2002 - 00:57 #7
det er open source... du kan rette til, hvis du ikke bryder dig om den måde, det fungerer på...