Avatar billede madiedk Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

partitioner af hd og idekanaler

jeg har en 80 GB HD, en 40 GB HD, et DVD-drev og en cd-brænder. jeg kører windows xp på 80 gb harddisken. hvordan er den optimale måde at tilslutte den i henholdsvis ide1 og ide2 og master og slave.
Avatar billede peilman Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:24 #1
Mit forslag:

ide1 primær: 80GB HD
ide1 sekundær: DVD
ide2 primær 40GB HD
ide2 sekundær: Brænder

Alt efter om du brænder mest fra 80Gb eller 40GB HD.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:24 #2
jeg har begge mine HDD siddende på den primære kontroller, de er forbundet med et 80 leders kabel.
CD- og brænder sidder på den sekundære med et aalmindeligt 40 leders kabel.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:25 #3
jeg bruger denne opsætning fordi jeg vil udnytte ATA66/100 standarden på begge mine HDD.
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
28. oktober 2002 - 22:28 #4
Begge diske på primær controller! Husk dog lige at partiotionere dine diske i mindst to partitioner hver. Det øger dine chancer for at redde data fra en evt. defekt disk.
Avatar billede jytteq Nybegynder
29. oktober 2002 - 02:26 #5
peilman's forslag er bedst byt evt. om på DVD og brænder, diskene kan fint køre ata 100 selvom der er en optisk enhed på som slave, helt uden problemer endda, brug 80leder på begge, læg styresystemets swapfil på den anden disk for optimal performance.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:57 #6
det er helt fint med peilmans forslag, den lider blot af at kablerne bliver sat i tilfældigt.

Hvis jeg skulle køre med det system så skulle den ene CD sidde lige ved siden af den ene HDD og det er kabnettet ikke skabt til.
Det er jo vigtigt at 80 leders kablet sidder korrekt og ikke efter hvordan det nu kan passe.
Avatar billede peilman Nybegynder
29. oktober 2002 - 10:27 #7
retaxes>> surt show, men det er jo ikke alle kabinetter der er ens (jeg har intet problem med ovenstående). Så hvad siger 'madie' til det?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2002 - 10:38 #8
nej, mit kabinet er et Hightower.
men man kan sikkert få kabler der er tilstrækkeligt lange.