Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
28. oktober 2002 - 20:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Cisco VPN Klient / mod cisco vpn koncentrator

Hej har en VPN fra Cisco, hvor jeg bruger soft. klienten til at komme på den.

Men jeg er stødt i et problem med win 2000 og XP.

Klienten skal kun aktiveres når jeg vælger det, men så kan jeg ikke få den til at logge ind i det NT domæne.

Den eneste måde jeg kan få det til at virke på med det, er hvis jeg får klienten til at poppe op når man logger i sin pc. Men det er ikke sådan det skal køre!

Jeg ville gerne at den selv kom frem med logon til domæne, når jeg loggede på VPN'en,  eller at der var et ikon på skrivebordet, hvor man kunne klikke, for at logge på nt-domænet, når vpn klienten havde lavet en vpn tunnel!

Hjælp!
Avatar billede platman Nybegynder
28. oktober 2002 - 21:56 #1
Er det en IP-Sec eller PPTP klient? Hvis det er PPTP du körer, mener jeg at have hört at man skal have Service Pack 3 på WIN2K.
Avatar billede finnras Nybegynder
04. november 2002 - 23:54 #2
Hej Kent
Jeg håber du kan bruge følgende:
Den Cisco Software client du har skal selvfølgelig være nyeste version...vistnok 3.50 eller sådan noget. Hvis jeg forstår dig rigtig ønsker du at koble på via VPN før du logger på netværket. NT/2000 kan ikke efterfølgende "køre" logon script automatisk, med mindre at du kender stien til logonscriptet.
Når du startet klienten, skal du vælge options, Windows Logon proporties, og markere 'start before logon'. Herved opnår du at du skal logge på VPN før du logger ind i 2000. Dette bevirker at dit logonscript mm. kører.

Hvis du ikke ønsker at den skal komme hver gang, kan du oprette en genvej på skrivebordet til dit domains logonscript. eks. \\SERVER\NETLOGON\logonscript.bat.

Håber du kan bruge det!
Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
05. november 2002 - 15:02 #3
Ja ok!  Men det jeg gerne vil er helt præsist:

Når folk er logget ind i deres windows 2000 (med lokale adgangskoder, som ikke er det de bruger til domænet),  så skal de have muligheden for at kunne tykke på et ikon på skrivebordet, så de kan logge på domænet med med de adgangskoder der hører til domænet!

Når man klikker på VPN klienten i windows 98, kommer der et logonvindue frem til domænet, efter at klienten har lavet VPN tunnelen. når man så indtaster brugernavn, adgangskode og domænenavn, logger den brugeren på, og kører logonscript automatisk!

Sådan skal det gerne kører i det andre systemer også!!!!
Avatar billede finnras Nybegynder
05. november 2002 - 21:26 #4
Det er rigtigt at Windows 98 gør dette. Men set sådan fungerer Windows 2000/XP også sådan. Når du logger på din Windows 2000/XP enten lokalt eller domain, laver den et lokalt opslag for at verificere at det er den korrekte bruger der logger sig på. Når VPN herefter starter logger den jo ikke på domainet igen (det har du jo allerede gjort i forbindelse med windows login).
Der er en årsag til at Cisco har lavet clienten således at der kan vælges 'start før logon'.
En alternativ "fix" er at sætte hak i "stay online when logged off" eller sådan noget (jeg har ikke lige clienten på denne PC). Der har du så mulighed for at logge på, starte klienten, logge af og på igen, så kører dit loginscript igen.
Du kan hverken via Windows 98 eller Windows etellerandet logge på domain via et ikon. Dertil er sikkerheden i Microsofts domainstruktur for lukket.
Avatar billede finnras Nybegynder
05. november 2002 - 21:29 #5
Men hvis du kan leve med det, kan du logge på lokalt med samme brugernavn og password som din domainkonto, så kopiere logonscriptet over på computeren, ændre det så du har domain på dine "net use" eks. 'net use h: \\server\share /user:domain\username' så kan du omgå domainet, og stadig bruge ydelserne på dette :-)