Avatar billede don80 Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:05 Der er 18 kommentarer

FTP på LAN, uden at pille ved hardware??

Jeg ville meget gerne sætte en ftp server op på min egen computer, så lige meget hvor jeg er, er det muligt for mig at hente de ting på min computer, som jeg nu skulle have brug for.
Men men.
Jeg har internetforbindelse gennem et lokalt netværk i ejendommen, og det er såmænd også rart nok at have 2 mb/s til en billig penge, det sætter dog visse begrænsninger.
Jeg har simpelthen problemer med at komme ind på min egen computer udefra.
Jeg har fundet min egen lokal ip, gateway ip'en og routerens ip ud til nettet.
Netværksforeningen er ikke meget for at åbne en port eller lave en eller anden form for forwarding til min lokal ip.
Så er 100.000 kr spørgsmålet:
Kan jeg sætte en ftp server op ud at skulle ned og pille ved ejendommens hardware???
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:11 #1
JA, men så skal du sætte din FTP server til at køre på en af de porte der er åbne, eller få Foreningen til at åbne for en port som ikke normalt bruges til FTP (Port 20/21)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:14 #2
kunne du ikke bruge port 80 ????
Avatar billede idm Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:15 #3
At køre FTP over port 80... vil tage en evighed at få forbindelse til serveren. og i de fleste tilfelde får man Time out
Avatar billede fido82 Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:16 #4
Det eneste du kan gøre, er at NAT´te via routeresn til din egen ip, ellers er der ikke noget at gøre.
Avatar billede don80 Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:26 #5
Hele humlen i det her er at det ikke er muligt at røre ved noget hardware.
Alt hvad jeg skal gøre, skal kunne gøres fra en com på LAN'et.
Er det muligt??
Avatar billede don80 Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:26 #6
Der må da sidde en hjerne et eller andet sted, der kan trylle lidt.
Avatar billede fido82 Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:28 #7
det kan ikke lade sig gøre så...
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:31 #8
Netop derfor at jeg foreslog at man brugte nogle andre porte og muligvis endda porte ud over 1024
Avatar billede fido82 Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:32 #9
dem skal han jo stadig ha videreført til hans egen puter ved at natte dem
Avatar billede kenp Novice
28. oktober 2002 - 12:53 #10
Det kunne jo være heldigt at deres router brugte alm. webinterface

han kunne jo prøve dette og se om han kom ind i routeren!!

http://xxx.xxx.xxx.xxx

altså skrive default gateway istedet for xxx
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:55 #11
Fido:

Det du beskriver det omhandler muligvis en form for hacking såfremt at han ikke må ændrer i routeren.
Avatar billede don80 Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:47 #12
http://"default gateway" virker ikke
Avatar billede kenp Novice
28. oktober 2002 - 13:51 #13
så tror jeg ikke du kan, m.m. at du kan finde en port som er åben som du så kan bruge eks. port 21 eller andet eller måske port 3925 (den bruger kazaa)
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. oktober 2002 - 23:38 #14
/me kan ik se hvorfor der er så stor forvirring omkring dette spørgsmål

han sidder på et netværk, med en masse brugere. disse brugere har købt sig til at komme på internettet.

alle brugerne har nogle interne IP adresser.

Da alle brugerne bruger samme gateway til at komme ud af huset, og deler samme IP på internettet.

så kan det ikke lade sig gøre for f.eks mig at komme ind på din computer UDEN at der bliver lavet en port forwarding.
Avatar billede idm Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:32 #15
Desvære Mester. Men det er ikke mugligt... En router indeholder en form for en firewall, den lukker ikke noget inde med mindre at man beder den om det... Så du skal derfor have fat i den IT-Afdeling, der er der hvor du bor, og høre dem om de vil åbne en port, til dig... Vil de ikke det er der ikke mere du kan gøre....
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. oktober 2002 - 10:45 #16
net-base...

er det ikke det jeg lige har svaret?

PLUS han siger selv han ikke kan få åbnet for forwarding...
Avatar billede jensendk Nybegynder
30. oktober 2002 - 12:06 #17
Så kan man kun konkludere at  det er lige så nemt at løse problemet som at ophæve tyngdeloven.. Kan der ikke ændres i routeren, kan man ikke løse problemet
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2003 - 14:49 #18
husk at lukke spørgsmålet igen!!