Avatar billede dyre Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændre root password

Hvordan ændrer jeg mit root password til mysql..??

mysql kører på windows bare så i ved det
Avatar billede htm Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:10 #1
åbn filen my.ini som befinder sig i c:\windows eller c:\winnt
Avatar billede htm Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:11 #2
og så skal du selvfølgelig genstarte MySQL bagefter!
Avatar billede ecoder Nybegynder
27. oktober 2002 - 11:49 #3
Hej dyre.............jeg sidder med præcis den samme fejl! Jeg kan ikke få lov og connect til MySQL serveren.

Får denne fejl....

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[TCX][MyODBC]Host 'Donk' is not allowed to connect to this MySQL server
/MySQL/Default.asp, line 15

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, og min ODBC driver har jeg også oprettet.

Nogen forslag?

Mvh ecoder :-(
Avatar billede 123maka Nybegynder
27. oktober 2002 - 11:52 #4
Hm... Kører i Phpmyadmin eller nåed...

Det kan godt det er MIG der er dum
Avatar billede 123maka Nybegynder
27. oktober 2002 - 11:52 #5
nå i har fåed svar
Avatar billede ecoder Nybegynder
27. oktober 2002 - 11:58 #6
nix..........jeg bruger MySQL Front hvis du kender det!?!?!?!

Når jeg laver en ny connection inde i MySQl Front, og ændre UID fra root til noget andet så siger den Connection Failed!
Avatar billede htm Nybegynder
27. oktober 2002 - 12:30 #7
ecoder>> i mysqlfront skal du sætte host til localhost user til eks. root og password til hvad dit password nu er! Tjek din my.ini som ligger i windowsbiblioteket! Prøv evt. at genstart din mysqlserver!
Avatar billede ecoder Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:13 #8
Okay..........jeg ved ikke om jeg er totalt fra den eller hvad jeg er. Men den connector fint i MySQl Front hvis jeg lader user stå som root og passwordet stå blank, men det i min my.ini fil står der det username og password jeg valgte da jeg installered det. Altså noget helt andet end det jeg connector med?!?!?!?!

Skal det ikke stemme overens? Og skal de UID + PSW i en Connection streng i koden ikke være li' med det man skriver når man connector til DB i MySQL Front?!?!?

Mvh ecoder