Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Systemet crasher ved bestemt fil!

Jeg har det problem at mit system crasher når der er "kontakt med" en bestemt fil, dvs. jeg behøver ikke at åbne filen, men bare det at åbne biblioteket, hvor filen ligger er nok til at systemet staller!

Jeg har desuden prøvet at fjerne filen via en dospromt, men udbyttet er det samme - systemet går ned.

Hvordan får jeg fjernet den pågældende fil - jeg skal ikke bruge den til noget? Filen fylder ca 110 mb, så det ville være rart at komme af med den.

På forhånd tak
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:09 #1
har du prøvet i fejlsikker tilstand?
Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:10 #2
Nej jeg prøver med det samme!
Avatar billede boxe Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:11 #3
Prøv at smide HD over i en  anden PC som D: drev (sekundær)... og og start op på en anden HD. Prøv så at fjerne filen herfra.

Hvis din HD har en bad sector kan det også være derfor..

Boxe :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:13 #4
eller prøv at fjerne den med spy-adaware kan hentes her http://www.spychecker.com/
Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:19 #5
Fejlsikker tilstand fjernede filen - alt er OK - Jeg har lige et tillægsspørgsmål: Jeg tror at fejlen skyldes BAd sectors på HD - hvordan undgår jeg at det sker igen, næste gang jeg henter en fil hjem?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:21 #6
det er ikke sikket at den lægger filen på samme sted, men ellers skal du køre en grundig scanning der evt. kan markere den dårlige sector.
Kommer der flere dårlige sectorer bør du sikre dig dine data og udskifte harddisken.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:22 #7
har du Norton Utilities bruger du den til afsløre de dårlige sectorer.

prøv også at køre en defragmentering.
Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:23 #8
Tak for de hurtige svar - det er en fornøjelse. Og nu du siger grundig scanning, så mener du scandisk?
Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:24 #9
Jeg har ikke Norton - kan man undgå at computeren bruger de dårlige sektorer eller bliver de automatisk "rettet" af scandisk?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:24 #10
ja, scandisk eller Norton utilities som går lidt dybere end scandisk.

takker for pointene..
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:26 #11
jeg har ikke den store erfaring med scandisk og dårlige sectorer, men når jeg starter scandisk er der mulighed for at rette fejl automatisk samt afmærkning af dårlige sectorer.