Avatar billede feldt Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan relateres et dokument til fletdata?

Hej.

Jeg har et dokument, som oprettes fra en applikation. Dokumentet flettes (via applikationen) med en datafil (oprettet af applikationen). Jeg gemmer dokumentet ("gem kopi som" er den eneste mulighed).
Hvis jeg nu sletter datafilen, så kan jeg ikke åbne mit dokument (dermed må dokumentet være linket til datafilen), men hvis jeg opdaterer datafilen (nu version 2), så er det stadig version 1 data, som står i mit dokument, når det åbnes. Dette indikerer jo, at dokumentet og datafilen IKKE er linket sammen.

Hvad sker der?

/feldt
25. oktober 2002 - 14:45 #1
Normalt vises i Word en dialogboks med mulighed for at søge efter datakilde og frakloble datakilde hvis man forsøger at åbne et hoveddokument, hvortil den tilhørende datakilde mangler.

Hvad er det for dokumenter du arbejder med her - hvilken filtype?
Avatar billede feldt Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:51 #2
Det er Word 2000 .doc.

Men problemet er nok afhjulpet ved dit hint om anvendelse af funktionen fjern datakilde. Jeg synes bare det er mystisk, at man skal gøre det manuelt. Hvad er formålet med at have et link til en fil, som ikke bruges til noget?

/feldt
25. oktober 2002 - 14:53 #3
Jeg tror du skal finde svaret i den applikation, der skaber filerne. Brevfletning i Word giver normalt ikke den slags problemer.
Avatar billede feldt Nybegynder
25. oktober 2002 - 14:55 #4
OK. Men tak for svaret. Det hjalp ihvertfald midlertidigt.

/feldt