Avatar billede exp-ralle Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:39 Der er 24 kommentarer og
4 løsninger

Godt kabinet og mb...

Hejsa...

Kan nogen anbefale mig et godt kabinet og et godt motherboard?

Jeg har læst denne test om kabinetter: http://www.hardwareonline.dk/vis_artikel.asp?aID=64&s=3
Men jeg har ikke så meget forstand på hardware så jeg bestemte mig for at spørge her :D

Kabinettet skal være et miditower eller større og hvis det er en anden farve end den normale grå må det godt være sådan en hvor der er en klap for cd-drevet og det så de ikke ødelægger det pæne kabinet :)

Motherboardet skal kunne klare en Pentium 4 og gerne ret mange MHZ ca. 2,54 eller derover.

Ralle
Avatar billede thomasolsen Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:47 #1
jeg syntes at
Thermal Take Technology ThermalCase MidiTower Beige
Ext/Int: 2 x 3½" + 4 x 5¼" / 4 x 3½"
Size H/W/D: 522x205x473mm
Cooling: 4 x 80mm Fans
Expansion Slots: 7
Power Supply: None
Motherboard: ATX / microATX
Warranty: 2 Years
Er det bedste der følger 4 blæser med og det er lavet ordenligt. Det spiller MAX.

Thomas
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:52 #2
Hvor kan man se et billede eller sådan noget af det?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:55 #3
ude på shg.dk

vælg hardware/kabinetter rul ned til chieftech og thermal take og kli på den model du vil se så kan du se billeder

ellers chieftech kabinetter er klart toppen
Avatar billede donwang Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:57 #4
Gå ind på http://www.edbpriser.dk/hardware/kabinetter.asp vælg chieftec som producent, så vælger du det kabinet du syntes bedst om! Chieftec så kan du ikke gå galt i byen!
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:58 #5
thomasolsen snakker du om den til 1.149 kr. eller den til 675 kr.

Priser taget herfra:

http://www.edbpriser.dk/hardware/kabinetter.asp
Avatar billede donwang Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:01 #6
Min personlige farvorit er et gult Chieftec kabinet nemlig: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404737924
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:02 #7
thomasolsen --> Kan du ikke ligge et link på et sted med billede direkte til den model du skriver.
Kan nemlig ikke helt finde den på shg.dk.
Og kan du så ikke sige mig om det kabinet du snakker om er det der koster 1149 kr. eller det der koster 675 kr.

donwang --> Prøver jeg lige :D
Avatar billede donwang Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:02 #8
Exp-ralle du skal lige være opmærksom på at der ikke følger strømforsyning med til Thermal Take Technology kabinetter!
Avatar billede donwang Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:05 #9
Den eneste forskel på den til 675 og den til 1149 er at der er strømforsyning med til den dyre!
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:07 #10
Hmm... kald mig bare newbie, men strømforsyningen er det bare det sorte stik der omme bagi eller er det den "store" boks der sidder i kabinettet?

Er der strømforsyning med til chieftec's kabinetter?
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:09 #11
Kan jeg ikke bare nakke strømforsyningen fra min nuværende computer til min nye ellers?

Hvor stor skal den være for at køre de helt store grafikkort, motherboards osv. ?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:19 #12
300 watt så er du godt på vej

visse chieftech kabinetter er der ikke trafo med og nogen er den med men det står der
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:24 #13
hvad er trafo?
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:25 #14
Jeg synes at have hørt at et GeForce 4 Ti4200 kort skal bruge 350 Watt men det passer måske ikke?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:29 #15
trafo er transformeren

300w er rigelig til gf4
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:32 #16
Ok, ved du hvordan jeg kan tjekke hvilken størmforsyning jeg har nu?

Det ville jo være fedt nok hvis jeg havde en 300 watt så slap jeg for at købe det (eller hvad?) :)
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:33 #17
det skal stå på selve kabinettet på strøm forsyningen
der vil enten stå :
250w
300w
det kan være du skal skrue den ud af kabinettet
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:35 #18
jo flere watt den er på jo mere kan du putte i maskinen af udstyr
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:37 #19
Okay, så mangler jeg jo bare at få svar på det med mb'et

Ved nogen forresten om det gælder om at mb'et har en høj eller lav FSB?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:09 #20
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:15 #21
SPECIELT: Bundkortet kan kun køre med AGPx4 grafikkort (1.5 volt), AGPx1 og AGPx2 (3.3 volt) kan IKKE køre på dette bundkort.

Hvad betyder dette?

Er Radeon 9700 og GeForce4 Ti 4200^ er det AGP*1 eller *2 grafikkort?

Altså kan ovennævntekort køre på det bundkort?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:26 #22
gf4 er agp 4 så det vil køre perfekt
radeon 9700 kører agp 4/8 så det samme med den
Avatar billede starknight.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 03:55 #23
exp-ralle> Ang. mb'et ville jeg anbefale et p4s8x eller tilsvarende som f.eks. clausmeyer's forslag
p4s8x-> http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310242&kat=

kabinet kan du jo vælge enten:
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=810097&kat=
eller den lidt dyrere:
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=810123&kat=
sidstnævnte er uden strømforsyning!

som strømforsyning, hvis du vælger at få dig Radeon 9700 Pro, ville jeg anbefale en 350W som minimum og 400W ville være et foretrukkent valg
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
24. oktober 2002 - 09:30 #24
vedr kabinet er chieftech toppen vi har haft mange kabinetter og ingen har kunne måle sig med chieftech//antec
blot selve kabinettet vejer et ondt ord det er masiv materiale ikke noget med at det vrider sig og alle drev sidder i skinner så skal man have cdrom drevet ud er der ikke noget med skruer
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
24. oktober 2002 - 18:45 #25
Okay...
Men kan i ikke lige fortælle mig og det gælder om at bundkortet har en høj eller lav FSB?
Avatar billede donwang Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:00 #26
Høj!
Avatar billede starknight.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:54 #27
jo højere fsb desto hurtigere er den
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
25. oktober 2002 - 09:42 #28
Okay, mange tak alle sammen.