Avatar billede fromsej Praktikant
22. oktober 2002 - 16:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Domæne ?

Hej igen *S*.
Nu kører netværk og internet fra begge PCér.
Nu har jeg kun en fejlmelding tilbage , den kommer når jeg starter PC 2 op , logger på med brugernavn " ninna " som jeg har oprettet under brugere på PC 1 og bruger det rigtige kodeord til.
Fejlmeldingen er:
" Der var ingen domæneserver tilgængelig til at kontrollere adgangskoden.Du har muligvis ikke adgang til alle netværksressourcerne ".
Har jeg ved et uheld ikke fået sat PC1 op som domæneserver , eller skal den slet ikke være det ?
Jeg kan omgå det ved bare at trykke OK , men jeg ville nu gerne have det fjernet.
MVH:
Fromsej.
Avatar billede avlund Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:12 #1
Den skal ikke være det. Hvis du ikke kører decideret serversoftware på den, vil jeg umiddelbart anbefale dig at logge begge på en workgroup istedet.

Til to PC'er er det lidt af et overkill at køre med domæne. (At jeg så selv er dum nok til at gøre det med 3-4 stykker, er min egen sag...)
Avatar billede fromsej Praktikant
22. oktober 2002 - 16:18 #2
OK , men hvordan slår jeg det så fra.
Kan godt være det er et "lidt" dumt spørgsmål , men jeg er altså ikke verdensmester *S* i det her.
MVH:
Fromsej.
Avatar billede avlund Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:20 #3
Du går ind i Control Panel -> System -> Network Identification, så vidt jeg husker.

Der kan du vælge om den skal logge på workgroup eller domain. Husk, samme til begge maskiner.
Avatar billede deternal Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:54 #4
For at fjerne det skal du gøre følgende:
Højreklik på "Netværkssteder/andre computere" ikonet og vælg 'indstillinger'
Du får nu dine netværks indstillinger frem.

Jeg vil formode du bruger win9x (95/98/ME) i resten af denne gennemgang.

Under login vælg "Windows logon" - tryk på "Klienter til microsoft netværk" og vælg egenskaber og sørg for at der ikke er flueben i "Log på Windows NT domæne" - sæt den evt. til at lave 'hurtig logon' herinde, så du ikke kobler op på den anden maskine hver gang du starter PC 2.

På PC2 skal du så logge på som en lokal bruger med samme navn som brugeren du har delt til på PC1 (altså ninna) - og på PC1 skal du eksplicit dele relevante ressourcer. Hvis begge maskiner er af 9x typen vil det være en fordel kun at binde fil og print deling til IPX da udefra kommende vil have lidt sværere ved at få adgang til de delte ressourcer mens det ikke giver nogen problemer for dig lokalt.

Du må lige skrive hvis der er noget der skal uddybes eller jeg har misforstået problemet.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. oktober 2002 - 17:16 #5
Undskyld jeg har været så læng om at svare.
Jeg prøvede at gøre som avlund foreslog , med det resultat at mit internet ikke virker mere !
Jeg kører heldigvis Dualboot på PC1 så jeg stadig kan komme på i Win98.
Ellers kører PC1 , med Internetforbindelsen , Win2000Pro , og jeg tør altså ikke prøve at lave netværk i PC1 Win98 , før jeg har det andet oppe at køre igen.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. oktober 2002 - 19:34 #6
Når jeg højreklikker på det ikon på skrivebordet der hedder netværkssteder , får jeg ikke noget frem som hedder indstillinger.
Det er på PC1 med Win2000pro.
Det er sikkert mig der ikke forstår det , men kan du ikke lave en step by step , til mig.
MVH:
Fromsej.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. oktober 2002 - 11:31 #7
Tak for hjælpen , det lykkedes da jeg nærstuderede dit svar. *S*
MVH:
Fromsej.
Avatar billede deternal Nybegynder
25. oktober 2002 - 11:11 #8
Har været offline så har ikke kunne svare dig :)
Godt at det lykkedes.