Avatar billede frank74 Nybegynder
22. oktober 2002 - 15:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Maksimér logon-script

Jeg har en bat fil der starter et Kix-script. Kan jeg på nogen måder få det Kix-script til at køre i maksimeret vindue eller i fuld skærm?
Avatar billede deternal Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:46 #1
Nej det er ikke muligt, da den bruger dos/cmd interpreteren - denne kan ikke maksimeres via en kommando men kun ved at brugeren selv aktivt gør det.

Ligeledes kan man heller ikke i NT environments få KIX til ikke at minimere sig ned i taskbar'en.

Hvis målet er at vise ny information vil jeg foreslå at du enten får den til at åbne en url eller kalde et win32 program som kan køre det. I teorien burde man også kunne lege med noget VBscript hvis målet er at vise brugernavn og rettigheder etc.
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
24. oktober 2002 - 15:08 #2
Hvad er der i vejen med

sendkeys (~{enter})
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
24. oktober 2002 - 15:18 #3
OK der skal lige et
sendkeys (~{tab})
foran

altså
sendkeys (~{tab})
sendkeys (~{enter})
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
29. oktober 2002 - 20:03 #4
Hvad med at bruge den indbyggede Kixfunktion:
SETCONSOLE("Maximize") i starten ag scriptet, så er vinduet maksimeret (så meget som det nu kan lade sig gøre at maksimere et DOS-vindue)
Det er måden at gøre det på :-)
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
13. november 2002 - 17:31 #5
Orv, den kendte jeg ikke ;-)