Avatar billede guk Nybegynder
19. oktober 2002 - 23:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

dvd / divx i farver med tv-out ?

mit problem består i at se film på mit tv (philips 6515 16/9, og Salora 16/9 begge med svhs indgang og 2 scart) mit kabel er et normalt svhs kabel, men det virker kun delvist, dvs. mit skrivebord kommer i farver på tv'et men filmen kan slet ikke ses. Jeg kan samtidigt sidde og se den på min pc. Jeg har forsøgt at sætte mit kabel en Scart universal-adaptor in/out
(sandberg.net 502-18) samme resultat, så købte jeg en såkaldt color-fix adaptor (sandberg.net 503-65) igen samme resultat. jeg har skiftet prøvet min anden pc med et radeon ve kort i, og igen samme resultat (min første var en bærbar m/ ATI mobility kort i).

Mine kabler fejler intet for i min 3 pc med et asus 7100 med composite out er der farver på både film og skrivebord.

Mvh

Guk
Avatar billede webmasterdk Praktikant
20. oktober 2002 - 00:29 #1
har haft samme problem, det er fordi dit gfx kort ik kan klare at vise film på begge skærme på en gang, du skal bare sætte den til kun at vise noget på dit tv!
Avatar billede guk Nybegynder
20. oktober 2002 - 00:32 #2
hvordan gør man så lige det?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
20. oktober 2002 - 00:34 #3
skal jeg ikke helt kunne sige, jeg gjorde det ved min bærbare, så jeg ved ikke helt hvordan det skal gøres på en stationær, her skulle jeg bare trykke på en knap, men hvis du opretter to forskellige skriveborde på hver skærm kan du bare trække afspilleren over på det skrive bord dit tv er på
Avatar billede webmasterdk Praktikant
20. oktober 2002 - 00:39 #4
Takker for points :)
Avatar billede guk Nybegynder
20. oktober 2002 - 00:40 #5
Jeg er sgu bange for at jeg må give dig ret, det var godt nok en dårlig måde i forhold geforce, hvor man bar laver en klon, men tak for hjælpen, det var rart, nu kan jeg se film igen