Avatar billede fifi Nybegynder
19. oktober 2002 - 15:45 Der er 34 kommentarer

bluetooth / n7650 / pc suite

Har lige investeret i en bluetooth usb dongle fra thansen. Installerede den i win xp og satte min 7650 til at få forbindelse. Det virker kun med den medfølgende software fra bluetooth dongle'n. Men nokia egen pc suite kan ikke se telefon. Kiggede så på nokia hjemmeside og fandt flg ; "a Bluetooth connection: a Bluetooth card and the required software, or built-in support for Bluetooth on the PC. To be able to connect your Nokia 7650 to your PC the Bluetooth software needs to support Serial Port Profile (SPP).

http://nokia.com/phones/productsupport/7650/downloads_pcsuite.html

Vil det sige at man ikke kan bruge software fra nokia når man køre bluetooh over usb ?

Kan man konfigurerer denne så den tror det er en seriel port eller kan man købe en adapter?

eller findes der nogle programmer kan erstatte pc suite og som understøtter usb?
Avatar billede kaz911 Nybegynder
16. november 2002 - 13:38 #1
Hmm du kan måske få det til at virke.. prøv at kikke på http://www.allaboutsymbian.com - de har en god bluetooth faq til 7650.

Telefonen er meget følsom - og ringer man til Nokia er svaret bare "Vi supporter ikke WinXP - og vi giver kun support hvis du har Nokia's eget Bluetooth interface"

mvh

Kaz
Avatar billede kimc Nybegynder
16. november 2002 - 17:18 #2
(har prøvet med Nokia BT-hardware og W2K og kunne heller ikke få n7650'eren til at connecte til noget som helst)
Avatar billede kaz911 Nybegynder
16. november 2002 - 17:25 #3
*ROFL* jeps - Nokia + Bluetooth = "en tur til tandlægen - og der skal sku' bores længe." Jeg har også en 7650 - og kan slet ikke få lortet til at virke med min thinkpad med indbygget bluetooth. Nu venter jeg kun på Ericsson P800 - så ryger nokia 7650 ud til venstre... Ericsson virker ALTID med Bluetooth.
Avatar billede kimc Nybegynder
16. november 2002 - 17:44 #4
- kører fint BT, med N6310i + Nokia DTL-1 kort; men det ville simpelthen ikke virke med N7650'eren :-(
Nu er 7500 røget ud.

ER der nogle der har erfaringer med BT-pcmciakort fra 'Anycom'??
Avatar billede fifi Nybegynder
18. november 2002 - 22:05 #5
troede ikke folk var interesseret i emnet mere.
Men en opdatereing til emnet, så virker mit bt fra thansen.

Både det medfølgende software og nokia suite samt programmet fra mysymbian, hvor man kan styre winamp vha 7650 - igrunden meget sejt...
Men det kræver en par genstarter af maskinen og lidt tålmodighed.

Nogen der kender nogle sider med wallpapers, ringetoner programmer m.m til 7650?
Avatar billede 007_jones Nybegynder
19. november 2002 - 10:08 #6
I NOKIAS PC-suite findes der en connection manager, som skal være sat op til bluetooth forbindelse, og der kan man se om den finder telefonen!!! Men ellers findes der et stykke SW,fra Digianswer Bluetooth Software Suite. som skulle kunne konfigureres, så man selv vælger den port, at man vil have BT over!!!

Det kan dog ikke altid lade sig gøre, at lave "Dial-Up" samtidig med, at man køre PC-sync. da dette konflikter på portene??

Mvh, JKM
Avatar billede kaz911 Nybegynder
23. november 2002 - 18:28 #7
fifi - jeg har fået min 7650 til at virke. Det viser sig at Widcom BT software (en oem som mange andre er baseret på) har nogle quirks... søg efter Widcom i regedit - og find services/004 - der skal være en nøgle som hedder "acceptother" - den skal du ændre fra 0 til 1 - så lykkededs det mig nogle gange at få hul igennem..
Avatar billede lightyear Nybegynder
05. december 2002 - 11:53 #8
Jeg har lige siddet og bøvlet med en Nokia 7650 og en 3Com USB Bluetooth adaptor. Fandt frem til at sætte mRouter til at søge på COM4, for derefter at vælge COM3 - så vil den lig epludselig godt connecte til telefonen. Men damn, det er besværligt uden de kabler! ;o)
Avatar billede semey Nybegynder
17. december 2002 - 21:52 #9
Jeg har rodet med Acer's Bluetooth USB, benytter GPRS fra min 6310i

Hvis i vil undgå at benytte Nokia egen software så prøv at kigge
http://www.tdksystems.com/software/apps/content.asp?id=3

TDK's mobile manager skal godt nok købes, men virker suverænt
Avatar billede theprofessor Nybegynder
02. januar 2003 - 17:38 #10
Jeg talte med en Nokia representant på IST messen i Bella Center forleden, og han anbefalede "anycard" til Nokia MMS-telefoner. Den sælges dog ikke direkt af Nokia, men kan bestilles fra Finland. Det koster 200-300 Euro, som er lidt dyrt....

Er der nogen steder i Danmark der sælger bluetooth eller infrared moduler til
Nokia MMS telefoner?
Avatar billede kimc Nybegynder
02. januar 2003 - 21:00 #11
prøv sonofon-butikken. Jeg HAR et anycom-kort, men ANYCOM og Nokia-SW spiller overhovedet ikke sammen. Glæder mig til der kommer en P800 fra S-E, det skulle spille når man tager den ud af æsken (næsten).

Se mere her: http://www.anycom.com/
Avatar billede theprofessor Nybegynder
03. januar 2003 - 15:40 #12
anycom.com har en filial i Finland, det var det jeg referede til. Hvad er problemet mellem Nokia SW (symbian og java) og kortet?? Det anfebales af Nokia!
Hvilket anycom kort brugte du--der er 3: PCMIA kort, bærbar kort, og PC-indstiks kort...?
Avatar billede kimc Nybegynder
03. januar 2003 - 18:27 #13
jeg brugte PCMCIA-kortet, det er selve kommunikations SW'en man installer på  computeren der spiller minus sammen med anycom-kortet. Anycom SW'en laver en virtuel com-port som forbindelse til telefonen (COMn). Dén port kan Nokia-SW'en simpelthen ikke finde ud af at bruge. Bruger idag et andet kort og det spiller max (kan ikke lige huske fabrikatet)
Avatar billede macriis Nybegynder
07. februar 2003 - 09:52 #14
Er der nogen af jer der ved hvor man kan få fat i et PCMCIA adapterkort til et Bluetooth CF-kort af typen Socket?
Avatar billede kimc Nybegynder
07. februar 2003 - 20:27 #15
jeps. du skal have en 'normal' CF->PCMCIA-adapter, den koster fra 50-300 i computerforretninger og fotobutikker.
Avatar billede macriis Nybegynder
07. februar 2003 - 20:39 #16
Super! Ved du om det er muligt at anskaffe sig drivere til dette kort til Win XP? Ifl. deres website skal man nemlig købe sig en upgradepakke for at få denne/disse drivere. Ærgeligt...
Avatar billede kimc Nybegynder
08. februar 2003 - 19:52 #17
XP burde genkende kortet og installere nødvendige drivere. Det er straks en anden sag at få fx. Nokia SW, til at 'se' kortet.
Hvad er det for et kort? (som i: send et link)
Avatar billede macriis Nybegynder
08. februar 2003 - 20:15 #18
Ja den har jeg selvfølgelig ikke tænkt på. Men Windws, også XP, er vist ikke så Bluetoothvenlig endnu.

Kort: http://www.socketcom.com/product/BL4508-309.asp

Tlf.: SE T68i
Avatar billede kimc Nybegynder
08. februar 2003 - 20:20 #19
Jeg sad faktisk og rodede rundt på deres hjemmeside efter drivere i sidte uge - og de er umuligt at finde!
Jeg har en CD liggende på arbejdet, kan maile dig filerne i næste uge.

Har ikke prøvet Socket-kortet mod S-E-telefoner; kun nokia. Men det burde da virke til S-E. Ellers er 'Anycom-kort' helt perfekte til T68i.
Avatar billede macriis Nybegynder
08. februar 2003 - 21:16 #20
Det lyder virkelig godt! Send dem venligst til m@gejl.com

Det ville være rigtig fedt.
Avatar billede kimc Nybegynder
10. februar 2003 - 20:01 #21
macriis> du har post
Avatar billede kaz911 Nybegynder
10. februar 2003 - 20:03 #22
Socket kortet kræver den rigtige firmware for at virke som XP kort!!!! "Gamle" socket kort virker IKKE.

mvh

Kaz
Avatar billede macriis Nybegynder
10. februar 2003 - 22:13 #23
hmm ikke så godt. Er det ikke noget med at man selv kan upgrade firmwaren?
Avatar billede kaz911 Nybegynder
10. februar 2003 - 22:16 #24
nope - det skal sende til deres importør i dk - som så opgraderer mod et lille gebyr.

mvh
Avatar billede macriis Nybegynder
10. februar 2003 - 22:17 #25
hmm vildt nok. Hvad koster det?
Avatar billede kaz911 Nybegynder
10. februar 2003 - 22:22 #26
ka' ikke huske det - 200 kr. ca. tror jeg + så skal du købe en driver cd...

mvh
Avatar billede macriis Nybegynder
10. februar 2003 - 22:27 #27
hmm - træls!
Hvem er importøren?
Avatar billede kaz911 Nybegynder
10. februar 2003 - 22:28 #28
ka' ikke huske det. mvh
Avatar billede macriis Nybegynder
10. februar 2003 - 22:39 #29
dammit - kan du måske finde ud af det?
Avatar billede kimc Nybegynder
10. februar 2003 - 22:41 #30
hvad med at kigge her?!?
http://www.socketcom.com/shop/distributor/europe.asp

- har du hentet filen?!?
Avatar billede macriis Nybegynder
10. februar 2003 - 23:23 #31
Nej ifl. siden er det altså disse der er distributører.

http://www.socketcom.com/support/upgrade_disti.asp

Ja har hentet filen. Jeg takker mange gange!
Avatar billede macriis Nybegynder
10. februar 2003 - 23:29 #32
kaz911> Er du sikker på at det skal updates? Ifl.

http://www.socketcom.com/support/support_bluetooth.asp (nederst)

står der intet om at det skal opgraders for at virke med XP. Og på

http://www.socketcom.com/support/upgrade_bluetooth.asp

står det heller ikke at det er grunden til at man skal opgradere. Her er grunden perfomanceoptimering og bedre understøttelse for visse devices.
Avatar billede devilsimp Nybegynder
03. maj 2003 - 18:12 #33
Tjek følgende spørgsmål for en løsning mellem en nokia 3650 og PC'eren med en BlueTooth forbindelse. :o)

http://www.eksperten.dk/spm/347326
Avatar billede professoren Nybegynder
08. maj 2003 - 13:37 #34
der findes både ny software og ny hardware til Nokia.
Se mere på forum.nokia.com hvor du kan diskutere med andre udvikler...har du kigget på Nokia's Java SDK?