Avatar billede greatdane Nybegynder
18. oktober 2002 - 16:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Automatisk sluk af maskinen ved luk af XP

Min kæreste har en Compaq, som før kørte Windows 2000.  Her var der defineret et eller andet i Windows, så når hun lukkede Windows, blev pc'en automatisk slukket.

Nu har hun fået XP i stedet, og jeg har prøvet at finde en tilsvarende setting - men hidtil forgæves.  Det er formentlig bare et eller andet sted i kontrolpanelet, at der skal sættes et flueben, men jeg kan sgutte finde boksen.  Nogle ideer?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. oktober 2002 - 16:31 #1
Check om din APM er aktiveret. Den er placeret under screensaver options.

/per
Avatar billede peet-49 Novice
18. oktober 2002 - 16:31 #2
Kontrolpanel-strømstyring-apm skal der sættes flueben i.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. oktober 2002 - 16:38 #4
Avatar billede jefa Nybegynder
18. oktober 2002 - 19:52 #5
Avatar billede greatdane Nybegynder
19. oktober 2002 - 19:53 #6
APM har hele tiden været slået til, så det var desværre ikke det.  Jeg har også checket BIOS, og denne står stadig til Power Management Enabled (det virkede jo også med Windows 2000, og der er ikke ændret i BIOS-indstillingerne siden).
En af francke's henvisninger gav råd om at ændre i Registry'et, og det hjalp heller ikke.
En anden henvisning gik på ny driver fra Compaq, men jeg har ikke kunnet finde en sådan på www.compaq.com/support/files.
Nyeste forsøg er en repair af installationen, idet dette tilsyneladende har hjulpet andre.

Jeg lader høre fra mig, hvis/når der er nyt.  Tak for de foreløbige svar.
Avatar billede jefa Nybegynder
19. oktober 2002 - 20:03 #7
Avatar billede greatdane Nybegynder
20. oktober 2002 - 02:08 #8
Jefa: Den duede desværre heller ikke.  Jeg har prøvet at lave en format c: efterfulgt at ny installation af XP med Service Pack 1.  Og kørt ovenstående ting igennem.  Og nu siger den kun, at den gemmer indstillingerne og lukker, hvorefter den står helt stille!  Der kommer ikke en gang en meddelelse om, at det er sikkert at lukke computeren!  Men nedlukningen er tilsyneladende gået godt, for der er ingen chkdsk, når der bootes.  Det bliver mere og mere mystisk :-(
Avatar billede greatdane Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:03 #9
Det ser ud til, at der ikke er noget simpelt svar.  Jeg har haft harddisken med Windows 2000 i maskinen, og så lukker den perfekt ned, men når jeg sætter XP-harddisken i, så går den i stå under nedlukningen.

Tak til jer, der har givet bud - og især francke, der fik vist mig sitets søgefunktion.  Francke: Dit link giver 150 muligheder, så det tager mig lidt tid at komme igennem alle forslagene.  Men selv om du altså ikke har løst mit problem (endnu), så synes jeg alligevel, at dit indlæg giver mig så meget, at jeg gerne vil give dig pointene, hvis du lige vil have ulejligheden med at lave et svar i stedet for blot en kommentar.
Avatar billede francke Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:19 #10
Det gør jeg da gerne! :))