Avatar billede hardsoft Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med forespørgelser

Hvordan "opdatere" jeg forespørelser, altså på den måde at hvis andre forespørgelser, har ændrer sletter, eller tilføjer data får jeg også mine ændringer i mine forespørelser ?

vær opmærksom om at jeg ikke mener at jeg vil ændre data... bare "opdatere" så jeg får vist det der er ændret...
Avatar billede ocp Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:47 #1
Det var meget dårligt formuleret - gider du prøve igen?
Avatar billede martin_moth Mester
18. oktober 2002 - 14:57 #2
Og måske nævne om det er VBA til Access, VB eller hvad det nu er :o)
Avatar billede hardsoft Nybegynder
18. oktober 2002 - 15:47 #3
Det er ret svært at formulere... Det handler om VB 6.0 som frontend og en MS-SQL database... Jeg bruger et DataEnvironment til at skabe forbindelse med min database... I dette DataEnvironment har jeg lavet en del forespørelser... Nogle af dem referere til de samme tabeller (bare med forskellige JOIN-egenskaber osv.)

Mit problem er så, hvis jeg tilføjer, retter eller slettet i en forespørgelsel, bliver de andre forespørelser ikke rettet til den nye realle værdig, som min tabel igrunden indeholder...

Håber dette vil hjælpe...
Avatar billede ocp Nybegynder
18. oktober 2002 - 15:48 #4
Kører du databound?
Avatar billede hardsoft Nybegynder
18. oktober 2002 - 16:42 #5
databound?
Avatar billede ocp Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:03 #6
Ja, har du forbundet kontrollerne på dine forms direkte til datakilden eller fylder du kontrollerne via kode?
Avatar billede martin_moth Mester
19. oktober 2002 - 14:23 #7
hardsoft, husk at enten luk eller spørg videre på www.eksperten.dk/spm/269053 :o)
Avatar billede hardsoft Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:28 #8
De er forbundet med databound
Avatar billede hardsoft Nybegynder
22. november 2002 - 16:21 #9
lukker