Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:26 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

1000+ porte på cisco 677 router

jeg har et spm ang min cisco 677 router, jeg gik ind i den idag får at jeg skulle åbbne en port i den. først ville jeg se hvor mage porte der var åben det gjorde jeg med kommandoen "sh nat" og så kom listen bare den stod og kørte i en 45 min før den var færdig. det syntes jeg var for mange og slettede dem all bagefter med kommandoen "set nat entry delete all", og så var de væk, men 10 min efter var de all der igen, og den står og kører nu med at vise dem alle......

det kan da ikke være rigtig den skal åbne så mange. er der en mulighed for at jeg har en bagdør eller en vira på min ws eller server begger beskyttet med f-secure antivirus

er der nogen der har en løsning på dette prob.

95% af portene peger på min servers ip
///medieburner
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. oktober 2002 - 19:28 #1
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. oktober 2002 - 19:30 #2
www.exp.dk/regler.phtml

læs især bestemmelserne vedr. hvor mange gange et spørgsmål må oprettes, hvis du herefter føler trang til at lukke dette ville jeg ikke brokke mig, da jeg så slipper for at gøre det...

jelzin/coadmin
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:33 #3
jeg ved godt det kun må oprettes en gang men så luk det da, men så kan du jo sidde hele dage og kigge efter spm  der bliver åbnet 2 gange eller flere og så kan du hygge dig med det
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:33 #4
men jeg lukkede det andet og gav ny overskrift
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2002 - 19:34 #5
Det er noget router laver hver gang en net lanet går på internettet så åbner den en port.
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:34 #6
så i realiteten er det ikke det samme
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:34 #7
den skal da ikke åbne så mage
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:44 #8
den står og kører endnu
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. oktober 2002 - 19:46 #9
men så kan du jo sidde hele dage og kigge efter spm  der bliver åbnet 2 gange eller flere og så kan du hygge dig med det

medieburner - du vil blive deaktiveret såfremt du gør det igen.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. oktober 2002 - 19:47 #10
men nu vi er i gang, vil du så ikke give en forklaring på din relation til brugerprofilen "pcpit"
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:47 #11
¨hvad skal jeg sige til det
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:47 #12
??
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:48 #13
hvad med den
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2002 - 19:50 #14
jelzin101: Undskyld, men kan du se flere infomationer om brugerne eller hvad ??? For jeg kan altså ikke se hvad de har med hinanden at gøre :(
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:57 #15
han coadmin, og det benytter de fukdt ud af
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. oktober 2002 - 19:59 #16
cyberfinn>> ja som coadmins har vi adgang til lidt flere informationer : se også http://www.eksperten.dk/coadmin/

medieburner>> "hvad skal jeg sige til det" - tjah hvad tror du selv, - begge profiler deaktiveres såfremt der ikke foreligger en rigtig god forklaring.
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:02 #17
why, ER DET ULOVLIGT/FORKERT AT HAVE EN PROFIL TIL HJEMME OG TIL PRIVAT
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:02 #18
HJEMME OG ARBEJDE MENER JEG
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. oktober 2002 - 20:05 #19
kort svar... ja det er det, du har i direkte modstrid med reglerne oprettet 2 profiler, - at du kender reglerne tvivler jeg ikke et øjeblik på baseret på dine tidl. udtalelser.

/jelzin101/coadmin
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:10 #20
HMMM HVAD PUNKT STÅR DET UNDER, DER STÅR "DET ER IKKE TILLADT AT V være flere personer om én brugerprofil." IKKE NOGET MED 2 PROFILER
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. oktober 2002 - 20:12 #21
punkt 2-1
Det er kun tilladt at have én brugerprofil på Eksperten, med mindre andet er aftalt med Admin eller Coadmins.

jeg har ikke hørt noget om noget aftalt, så medmindre du har en aftale med jacob...
Avatar billede pcpit Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:17 #22
så vidt jeg ved er profilen "Medieburner" registreret til email thomas@pc-dk.dk og profilen "pcpit" registreret til email ansen@rasmussen.tdcadsl.dk så havd er problemet jeg har ikke 2 profiler herinde
Avatar billede medieburner Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:20 #23
så vidt jeg ved er profilen "Medieburner" registreret til email thomas@pc-dk.dk og profilen "pcpit" registreret til email ansen@rasmussen.tdcadsl.dk så havd er problemet jeg har ikke 2 profiler herinde
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. oktober 2002 - 20:31 #24
medieburner>> prøver du i ramme alvor at fornærme mig ? - du må jo tro at jeg er svagt begavet ?

a) ¨hvad skal jeg sige til det - her springer kæden for første gang.
hvorefter du straks fremturer med at det skam efter din faste overbevisninge er fuldt ud tilladt at have flere profiler

hvorefter jeg beder dig om at kigge reglerne igennem for oprettelse af flere brugere...
b) HMMM HVAD PUNKT STÅR DET UNDER, DER STÅR "DET ER IKKE TILLADT AT V være flere personer om én brugerprofil." IKKE NOGET MED 2 PROFILER
-anden gang, herefter får du så at nøjagtigt hvor i reglerne du skal kigge og jeg citerer dem endda ordret

hvorefter du så kommer med :
  så vidt jeg ved er profilen "Medieburner" registreret til email thomas@pc-dk.dk og profilen "pcpit" registreret til email ansen@rasmussen.tdcadsl.dk så havd er problemet jeg har ikke 2 profiler herinde

og for nu helt at dræbe enhver chance for dig selv, vælger du så at poste dette med begge profiler....

jeg må, i lyset af dette, beklage at meddele at din tilstedeværelse på eksperten.dk ikke længere er ønsket, dine profiler vil blive deaktiverede, - og jeg vil med det samme fraråde dig at oprette nye, såfremt jeg opdager disse, vil deaktivering ske prompte og uden forgående advarsel.

ønsker du at klage kan dette ske til den relevante instans info@eksperten.dk

/jelzin101/coadmin
Avatar billede riversen Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:35 #25
synes måske man burde tage det op til overvejelse mht. flere profiler. Har selv tænkt på en til privat og erhvervsmæssigt, men kender jo selv reglen omkring dette. Synes det er åndsvagt, men jeg ved også godt at det kan være svært at administrere
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. oktober 2002 - 20:41 #26
riversen, - problemet er i den forstand pointsystemet, -jeg forstår udemærket at det kan være rart at have en til erhvervsbrug også, dog ville det som du selv siger blive en kæmpeopgave at administrere, (og hvor skulle vi sætte grænsen, - en til skole, en til arbejde1 og arbejde2, så kunne det være praktisk med en enkelt til en læsegruppe osv.) - derfor mener jeg at de nuværende regler er den bedste løsning set i forhold til det nuværende system.

/jelzin
Avatar billede riversen Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:42 #27
jelzin: ja, jeg ser problemet...og det er jo samme person som får øget sin viden ved begge profiler...men det ville være rart.
Avatar billede medieburner33 Nybegynder
17. oktober 2002 - 21:00 #28
står der ikke noget om i reglerne at man skal have 3 advarsler før ens konto bliver lukket og jeg kan ikke se at dette;

"""så vidt jeg ved er profilen "Medieburner" registreret til email thomas@pc-dk.dk og profilen "pcpit" registreret til email ansen@rasmussen.tdcadsl.dk så havd er problemet jeg har ikke 2 profiler herinde"""

er en grov overtrædelse af sproget herinde

så så vidt jeg ved har jeg kun fået 2 advarsler det betyder du ikke må lukke min konto før jeg har fået den sidste

men jeg tror jeg ringer ind og snakker med idg online i morgen :-)) og hører om dette kan være rigtigt og så sender jeg en mail til dem med alt tekst herinde så kan vi få rettet op på det, hyg dig
Avatar billede medieburner33 Nybegynder
17. oktober 2002 - 21:04 #29
gider du og copy and  paste der hvor der står at man ikke må have 2 profiler

For at oprette eller besvare spørgsmål på Eksperten.dk skal du være oprettet som bruger. Ved oprettelse på Eksperten skal du opgive en gyldig e-mailadresse.

Det er kun tilladt at have én brugerprofil på Eksperten, med mindre andet er aftalt med Admin eller Coadmins.

Det er ikke tilladt at kopiere indhold fra Eksperten for at gengive det andre steder uden skriftlig tilladelse fra Ekspertens indehaver.

Regler for brug af eksperten.dk

Det er ikke tilladt at:

overlade sit brugernavn og password til en anden.

være flere personer om én brugerprofil.

spørge efter eller poste indlæg eller linke til materiale med anstødende eller krænkende indhold.

udgive sig for at være Admin eller Coadmin

spørge efter eller poste materiale der kan benyttes i ulovligt øjemed. Feks. fremstilling af computervirus, bomber eller falske penge.

gøre reklame for andre sider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål.

spørge efter eller poste indlæg der omhandler ulovlig kopiering eller downloading af ophavsretsligt beskyttet materiale.

spamme, flame eller poste indlæg uden relevans for det aktuelle spørgsmål.

misbruge Eksperten.dk's pointsystem

spørge efter eller poste materiale der strider mod dansk lovgivning

oprette samme spørgsmål flere gange. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.

tildele point for en løsning der ikke er tilgængelig for alle Ekspertens brugere.

tildele point for en opgave løst uden om Eksperten (feks. opgaver løst via mail, icq eller telefon).

linke til sider der indeholder virus, orme, trojanske heste eller på anden måde skadelig kode.

udlove mere end 200 point for et spørgsmål ved at dele det over flere spørgsmål.

stille anden præmie for svar på et spørgsmål end point.

spørge efter eller poste indlæg der indeholder registreringskoder, cd-keys ol.

Indlæg på Eksperten skal holdes i en sober tone.

Ophavsretten på materiale udvekslet for point via Eksperten.dk tilfalder Eksperten.dk's brugere. Det vil sige alle brugere frit må benytte de løsninger der udveksles på Eksperten.

Opleves overtrædelse af Eksperten.dk's regler, er brugere forpligtet til at oplyse dette via www.exp.dk/anmeld.phtml

Overtrædelse af ovenstående kan medføre advarsel eller deaktivering af brugerprofil. 3 advarsler medfører deaktivering af brugerprofil.

Betingelser

Ved indtastning af e-mail adresse gives der samtidig samtykke til, at Eksperten.dk må udsende nyhedsbreve og e-mails vedr. Eksperten.dk.

Informationer og data afgivet af en bruger kan blive anvendt til statistik med henblik på markedsføring i nyhedsbreve og e-mails.

Dine personlige oplysninger som er givet til eksperten.dk i fortrolighed vil ikke offentliggøres over for tredje part.

Eksperten.dk påtager sig intet ansvar for materiale udvekslet via Eksperten.dk. Eksperten.dk påtager sig heller intet ansvar eller erstatningspligtighed for nogen, krænkelse, fejltagelse, fornærmelse eller forsømmelse, som måtte fremkomme på Eksperten.dk

Ophavsretten på materiale udvekslet for point via Eksperten.dk tilfalder Eksperten.dk's brugere. Det vil sige alle brugere frit må benytte de løsninger der udveksles på Eksperten i uændret form.

Eksperten.dk påtager sig intet ansvar for rigtighed af materiale udvekslet via Eksperten.dk, og kan derfor ikke drages til ansvar derfor, ej heller for underliggende og linkede sider.

Eksperten.dk og Eksperten.dk's samarbejdspartnere er på ingen måde ansvarlig for nogen skade der må være opstået ved brugen at dette.

Vi kan til enhver tid og uden varsel ændre på udseende og indhold af Eksperten.dk

Ved henvendelse fra politi eller lignende myndigheder vil Eksperten.dk udlevere alt påkrævet materiale.

Ved accept af Eksperten.dk's betingelser har du tilkendegivet at du forstår og accepterer ovenstående betingelser.
Avatar billede bpraem Nybegynder
17. oktober 2002 - 23:53 #30
Jelzin101 > Prop dog den politistav skråt op ! Har du virklig ikke andet og tage dig til !?
Avatar billede medieburner33 Nybegynder
17. oktober 2002 - 23:56 #31
det er squ godt der er nogen der vil gi lidt støtte *mange tak* ;-))
Avatar billede jelzin101 Praktikant
18. oktober 2002 - 01:00 #32
bpraem>> såvidt jeg kan se kører du foreløbig på profil nr. 3, jeg vil anbefale dig at holde dig væk fra spørgsmålet såfremt du ikke har noget konstruktivt at tilføje debatten, din sprogbrug har dog gjort at du nu kan betragte dig som anmeldt.

medieburner33>>
"gider du og copy and  paste der hvor der står at man ikke må have 2 profiler"
- gerne, hvis det ikke var fordi jeg allerede har gjort det, og det står ca. 1 linie længere nede i din egen post :

punkt 2-1
Det er kun tilladt at have én brugerprofil på Eksperten, med mindre andet er aftalt med Admin eller Coadmins.

står der ikke noget om i reglerne at man skal have 3 advarsler før ens konto bliver lukket.

Dette baseres på en konkret vurdering af forseelsens karakter.

Herudover har du et par problemer, jeg har med den autoritet eksperten.dk har givet mig, forbudt dig at oprette nye profiler - da du åbenlyst ikke ser dig i stand til at forstå hvad det indebærer, må andre foranstaltninger blive sat i værk.
Avatar billede medieburner33 Nybegynder
18. oktober 2002 - 01:24 #33
jeps det står der her.....
Overtrædelse af ovenstående kan medføre advarsel eller deaktivering af brugerprofil. 3 advarsler medfører deaktivering af brugerprofil.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
18. oktober 2002 - 01:30 #34
jeps det står der her.....
Overtrædelse af ovenstående kan medføre advarsel eller deaktivering af brugerprofil. 3 advarsler medfører deaktivering af brugerprofil.

hvad er det helt præcist du ikke forstår i den formulering, -
hvis vi nu skiller sætningen af:
Overtrædelse af ovenstående

dvs. hvis du ikke følger de regler der står ovenover.

kan medføre advarsel eller deaktivering af brugerprofil

dvs. at du enten kan slippe med en advarsel, eller du kan blive deaktiveret.

3 advarsler medfører deaktivering af brugerprofil.

såfremt du tre gange er sluppet med advarsler vil du ved advarsel nr. 3 blive deaktiveret.

-hvis du stadig har problemer med at forstå regelsættet vil jeg da foreslå dig at du gør som jeg lige har gjort og skiller sætningerne ad til lettere forståelige del elementer.

- da jeg tidl. har deaktiveret din bruger, og både her, samt i mails til dig udtrykkeligt har sagt at du ikke bør oprette nye brugerprofiler, vælger jeg at deaktivere  medieburner33.

-såfremt du finder dette problematisk vil jeg da anbefale det du selv foreslår, og kontakter højere instanser.

jelzin101/coadmin
Avatar billede bpraem Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:15 #35
Det der er da noget af det mest latterlige jeg nogen sinde har set... Hvad er det for et sprogbrug du hentyder til?? Er det bare fordi du ikke kan li' jeg kalder dig for en politimand? Det skal da ikke være en hemmelighed at jeg syns de fleste af jer CoAdmins ikke kan styre den magt i nu har fået…. Det kunne være skægt hvis Eksperten.dk lavede et site hvor alm. brugere kunne se hvilke konti de forskellige CoAdmins havde lukket og en begrundelse herom!

Mht til det er min 3. profil…… Det behøver jeg vel ikke forklare dig hvorfor det er  Det har du jo fundet ud af da du søgte efter hvor mange jeg havde haft.????????

Det kan godt være jeg kalder dig politimand og siger ”frække ord” som skråt op.  Men jeg siger bare tingene som jeg mener de er. Jeg pakker dem ikke ind med undertoner om hvor dumme du mener folk er!