Avatar billede simonhusby Nybegynder
16. oktober 2002 - 19:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprette partition til Linux...

Dav,
Jeg er ved at oprette  et partition til Redhat 8.0 som jeg skal til at installere oven i Windoze.. Jeg bruger det dejlige program Partition Magic8 og den spørge mig om jeg skal vælge FAT32, Linux Ext1, Linux Ext2 eller Linux Swap...
Hvad skal jeg vælge..?!
Avatar billede soreno Praktikant
16. oktober 2002 - 19:24 #1
lav en Linux Swap partition på et par hundrede MB afhængig af hvor meget RAM du har. og lav resten til ext3 (eller ext2 hvis Partition Magic ikke understøtter ext3)
Avatar billede simonhusby Nybegynder
16. oktober 2002 - 19:26 #2
40 gb Harddisk (Har 512 DDr-Ram)
Avatar billede simonhusby Nybegynder
16. oktober 2002 - 19:29 #3
Hvorfor skal jeg lave et Swap drev?
Avatar billede soreno Praktikant
16. oktober 2002 - 19:29 #4
så brug ca. 500MB på en swap partition og hvad du nu synes du vil afsætte til linux (brug et par GB).
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2002 - 19:36 #5
Du kan kigge ind på www.helgec.goggle.dk for at læse lidt om hvad det er for partitioner du skal oprette
Jeg tror det vil være en god ide hvis du alvorligt mener Fat32 - Ext1
Avatar billede simonhusby Nybegynder
16. oktober 2002 - 19:39 #6
Har fundet ud af det selv.. Men du får sQ lige point soreno ;)