Avatar billede 123maka Nybegynder
13. oktober 2002 - 21:55 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

$str = ereg_replace

Hej...
Jeg har denne kode som jeg gerne vil have lavet s_reg replace på...
I skal bare gøre så når jeg skriver /kasper skriver den KASPER så udbygger jeg selv

<?
session_start();
?>
<meta http-equiv="refresh" content="2">
<BODY BGCOLOR="#336699" BACKGROUND="" TEXT="#FFFFFF" LINK="#FFFFFF" ALINK="#FFFFFF" VLINK="#FFFFFF" TOPMARGIN="0" LEFTMARGIN="2">
<? include("db.php");

$result = mysql_query("SELECT * FROM brugersystem where brugernavn='$brugernavn'");

$row = mysql_fetch_array($result); ?>
<? if($brugernavn == $row[brugernavn] && $kodeord == $row[kodeord]) { ?>

<?

$res5 = mysql_query("select * from 3dchat where brugernavn = '$brugernavn'");

$damnsq = mysql_fetch_array($res5);

?>

<DIV STYLE="text-align:center"><FONT FACE="Verdana" SIZE="1" COLOR="#FFFFFF"></FONT></DIV><BR>

<?

include("db.php");

$result2 = mysql_query("select * from message where rum = '$damnsq[rum]' order by id DESC");

while($row2 = mysql_fetch_array($result2)) {

?>

<?

echo "<FONT FACE=Verdana SIZE=1 COLOR=#FFFFFF>$row2[brugernavn]:&nbsp;$row2[besked]</FONT><BR>";

?>

<?

}

?>

<?

} else {

echo "<FONT FACE=\"Verdana\" SIZE=\"1\" COLOR=\"#FFFFFF\">Forkert Brugernavn eller Kodeord</FONT>";

}

?>
Avatar billede tipsen Nybegynder
13. oktober 2002 - 22:43 #1
$tekst = "Dette er navnet /kasper og det var kasper!";
str_replace("/kasper", "KASPER", $tekst);
echo $tekst;
Avatar billede cldu Nybegynder
13. oktober 2002 - 22:43 #2
$str = ereg_replace("(/kasper){1,}","KASPER",$str); ?

vil finde alle forekomster af patternet "/kasper" og udskifte det med "KASPER".
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2002 - 22:44 #3
str_replace er hurtigst hvis det handler om så simple ting...
Avatar billede tipsen Nybegynder
14. oktober 2002 - 10:46 #4
str_replace er vel egentlig hurtigst (i forhold til reg-exp varianter) til alle de operationer der rent faktisk kan lade sig gøre med den?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2002 - 14:30 #5
Ja, men hvis du har 100 str_replace i forhold til en ereg_replace ser billedet nok anderledes ud :)
Avatar billede tipsen Nybegynder
14. oktober 2002 - 14:40 #6
Tjahh - så bliver det vel et spørgsmål om hvordan reg.exp engine fungerer - hvis str_replace() bliver fodret med arrays som input er den også ganske hurtig (set i forhold til flere separate funktionskald!)