Avatar billede zpinner Nybegynder
13. oktober 2002 - 12:38 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan går man uden om en router

Hvordan går man uden om en router??

vi har en router og den vil vi sætte en switch op forand den sådan at jeg får en fri ip uden at gå ind i routeren og sådan at de andre computere jeg har kører igen den  men det er lige som om at jeg ikke har fået nogen ip af modemet  nå jeg sætter den directe i computeren    har tdc  internet opkobling

hvad skal jeg gøre for at det virker??
Avatar billede kane Juniormester
13. oktober 2002 - 12:43 #1
fri ip??
hvad snakker du om.

en tdc router har en ip(eks 62.242.208.212) fastbrændt ind i en chip ( eller hvad det nu hedder ) den router så videre til lokale ip adresser..www = 192.168.1.3
pop3 =192.168.1.2
ftp = 192.168.1.4

du kan så give dine andre pc'er lokale ip adresser 192.168.1.20 eller 192.168.1.40
Avatar billede djeclemen Nybegynder
13. oktober 2002 - 12:44 #2
Har du en fast ipadresse, eller 2 dynamiske.

for du skal have 2 dynamiske før du kan lave dette nr.
Avatar billede zpinner Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:08 #3
ok men man må da stadigvæk kunne fjerne routeren helt og så kunne bruge den ip som routeren plejer at ha men det kan jeg heller ikke få den til
jeg får slet ikke nogen ip af modemet og jeg er fint nok i kontakt med den og det fatter jeg ikke helt :)
Avatar billede oesten Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:22 #4
En fast indkodet IP? Jeg troede at alle IP'er tildeltes udefra via DHCP. Hvad hvis man køber sin egen router og sætter den op? Den skal da have IP'en udefra.
Avatar billede kane Juniormester
13. oktober 2002 - 13:35 #5
ja din egen router.

nu gik jeg ud fra at det var en TDC router.
Da jeg bestilte min, skulle den over og "brændes" ind i.

det kan da godt være jeg har misforstået noget.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
13. oktober 2002 - 23:50 #6
>zpinner< routeren har en IP, og fungerer som gateway til dine andre enheder.

Du kan ikke sætte noget foran din router, men du kan sætte udstyr med en IP istedet. En switch har ikke IP, og kan intet gøre på din forbindelse.

Jeg har f.eks. en PC med min faste IP tildelt til et netkort. Dette netkort er forbundet direkte til modemet. Denne PC kører 4 timer i døgnet, og fungerer som router, gateway, DHCP server osv.
Avatar billede darkhole Nybegynder
20. oktober 2002 - 13:11 #7
Hvorfor vil du gå uden om routeren?
Mit net består af en dsl forbindelse hos Cybercity via en Cisco 677 router.
Hertil har jeg sat en Intel 8 port hub. I hubben har jeg 2 stationære computere samt et trådløst AVAYA AP som er i forbindelse med min bærbare.
Alle 3 computere kan gå på nettet samtidig eller enkeltvis.
Desuden kan jeg for det meste gå på nettet enten via et lan ellet trådløs hvis jeg er på besøg hos andre. Hvis jeg kobler op andre steder en hjemme bruger jeg deres IP og det foregår automatisk.
Det er jeg meget tilfreds med. ;-)
Avatar billede zpinner Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:01 #8
hehe  ja det ved jeg godt at man kan men det kan jeg ikke rigtig bruge til noget for jeg skal kunne lale en host i roger wilco og det kan åbenbart ikke lade sig gøre med den skide router og derfor vil jeg gerne uden om den    men det kan heller ikke lade sig gøre for der er en ip brændt fast ind i den så det jeg ville gøre kunne ikke lade sig gøre :(