Avatar billede deller Nybegynder
12. oktober 2002 - 21:14 Der er 10 kommentarer

ME og XP i samme netværk?

Jeg har lige fået en (bærbar) computer retur fra reperation (harddisk udskiftning), og der er selvfølgelig blevet smidt WinME på den, istedet for 2000 som jeg kender og elsker. Jeg er for doven til at installere Win2000 i aften, men jeg skal lige have netværket til at virke, men hvordan gør jeg det? Jeg installere IPX dimmeren og kørte netværksguiden et par gange, uden held.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede deller Nybegynder
12. oktober 2002 - 21:15 #1
ahem, der skulle have stået "installerede"... kan man ikke rette her?
Avatar billede jacob172100 Praktikant
12. oktober 2002 - 21:25 #2
Har du angivet IP-adresser?
Avatar billede razzia Nybegynder
12. oktober 2002 - 21:31 #3
hvis du ikke har angívet ip adresse kand u bruge 192.16.32.XX
Avatar billede konex Nybegynder
12. oktober 2002 - 21:36 #4
Du skal brug samme subnetmask som resten af netværket

hvor mange er der på netværket, hvilket netværk (adsl? hjemmenetværk? eller domæne?)
Avatar billede deller Nybegynder
12. oktober 2002 - 21:36 #5
Angive IP adresser? Det var ikke nødvendigt før! Nå, hvor dælen er det så man gør det.... *klikker rundt*
Avatar billede deller Nybegynder
12. oktober 2002 - 21:37 #6
Der er lige så mange brugere på netværket som før, hvor det virkede fint!! ADSL forbindelse delt med Switch....
Avatar billede jacob172100 Praktikant
12. oktober 2002 - 21:39 #7
Hvis du bruger switch, skal du ikke tildele IP-adresser.
Avatar billede deller Nybegynder
12. oktober 2002 - 21:40 #8
Nej, og som sagt gjorde jeg ikke det før, men nu skal det så lige til at virke med ME...
Avatar billede mickey777 Nybegynder
12. februar 2003 - 12:53 #9
Kan maskinerne pinge hinanden?

Hvis de kan så kan ME maskinen godt til XP maskine. Prøv i kør at skrive :

\\"ipadresse på XP"

Husk lige at dele et drev :-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juni 2003 - 15:48 #10
Lukketid !