Avatar billede kag Nybegynder
12. oktober 2002 - 10:51 Der er 9 kommentarer

Kan en Apacheserver fås til at køre asp

Jeg har en Apacheserver, som er sat op til at kunne køre PHP.
Findes der en extension, som kan få Apacheserveren til at køre asp?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
12. oktober 2002 - 10:56 #1
der findes vist nok noget som hedder chiliasp (er ikke sikker på at det er stavet rigtigt)!
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
12. oktober 2002 - 11:00 #2
Ja chilisoft kan gøre det...
Men det er vist ikke gratis.
www.chillisoft.com
Avatar billede code0.dk Nybegynder
12. oktober 2002 - 11:01 #3
ved ikke om dette kan hjælpe ??
http://shell4.tdl.com/ASP/
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
12. oktober 2002 - 11:05 #4
Avatar billede kag Nybegynder
12. oktober 2002 - 11:06 #5
Men problemet er, at jeg har windows me, og jeg ved ikke hvad perl er.

Findes der andre severe til lokalt brug, som kan læse asp. Altså vel og mærke nogle der kan køre på ME?
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
12. oktober 2002 - 11:12 #6
Jeg tror da godt IIS kan køre på ME men det hører vist ikke med.
Og IIS er vist noget der først kan lægges ind når Win2K/WinXP/NT er lagt ind (mener jeg...).
Avatar billede code0.dk Nybegynder
12. oktober 2002 - 11:12 #7
Jeps hent noget der hedder PWS fra microsofts hjemmeside
Avatar billede thomasledet Nybegynder
12. oktober 2002 - 14:50 #8
afhængigt af din definition af asp kan apache ikke køre asp fyldestgørende... der findes godtnok chiliasp, men det er dyrt og det virker ikke specielt godt...

asp er ikke et programmeringssprog... det er et interface... apache kan sagtens køre asp, men det er med perl som bagvedliggende script-sprog og IKKE visual basic som du måske kender det fra IIS. chilisofts asp kører noget VB-agtigt halløj, men mit råd til dig er, at hvis du ønsker at benytte asp og vil programmere i Visual Basic, så skal du bruge IIS eller PWS.

hvis din apache-server kan køre php, hvorfor vil du dog så have den til at køre asp også?
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
12. oktober 2002 - 20:59 #9
Du kan også godt køre php på apache så hvis du VIL programmere i asp så vil jeg anbefale dig at få Win2000 eller WinXP og så lægge IIS ind.
Så kan du også lægge php ind og så har du jo hvad du ville have på apache på iis'en :)