Avatar billede cd_ Nybegynder
11. oktober 2002 - 00:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

problemer med motherboard?

hej, jeg har lige kastet en maskine sammen, jeg tænder maskinen, cdromdrev hdd laver spinup, cpu blæseren kører. der er intet billed på skærmen, ingen fejl beep fra speaker eller buzz'er ingen fejl fra asus's smarte vocal error ting.
da jeg satte motherboardet i fedtede jeg lidt med nogle forkerte skrurer, men har ellers været meget passelig med hvad jeg har gjort. jeg har samlet computere før, men har aldrig haft et lignende problem,
så jeg ville høre om der var nogen der kendte noget til det.. det er et asus board, p4t533-c. der er en p4 2.4ghz processor i, 256 rambus ram fra samsung, og  asus gf2mx magic.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
11. oktober 2002 - 00:48 #1
Check dine IDE controller kabler - hvis et af dem på en eller anden måde sidder omvendt, så gir den bare sort skærm :-) Jeg er selv en gammel ræv hvad samling af pootere angår, men engang i mellem så sidder jeg og vender dem omvendt.... så prøv lige og check om det ikke skulle være problemet :-)

mvh/
Asmodeus
Avatar billede brandrup Nybegynder
11. oktober 2002 - 00:48 #2
se om alle dele er mast godt ned i MB, check kabler osv.
Avatar billede cd_ Nybegynder
11. oktober 2002 - 09:16 #3
indgår floppy kabler også under ide-kabler?.. fordi det var det
eneste der kunne vende på to måder. men jeg har personligt oplevet
at hvis man vender det forkert i lyser diskette led'en hele tiden.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:58 #4
man kan stadigvæk på mange cd-rom drev og hdd´s sætte kablet omvendt i, men du har ret mht soklerne på bundkortet!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. oktober 2002 - 11:42 #5
kablerne kan kun sidde på en måde, nemlig med den farvede stribe til ben1 både på kontrollerstikket og på HDD samt CD-drev.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
11. oktober 2002 - 12:05 #6
retaxes>> det lykkedes mig da i sidste uge at vende det omvendt på min Seagate Barracuda IV ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. oktober 2002 - 12:25 #7
asmodeus> det er derfor man har den farvede stribe, man skal selvfølgelig også vide hvor 1 tallet står på enhederne ;o)
Avatar billede asmodeus Nybegynder
11. oktober 2002 - 12:32 #8
hehe, jeg kender godt den røde stribe... det var bare mørkt eller også var jeg fuld, okay ;-)

mvh/
Asmodeus
Avatar billede cd_ Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:32 #9
problemet var, at jeg kun havde en rdram blok. og de skal køre i par tak for hjælpen ellers.