Avatar billede help_help Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:47 Der er 9 kommentarer

extranet/intranet/internet ??

Hej,jeg har et internet applikation der skal være tilgængelig i intranet men i en begrænset omfang være tilgængelig for internet brugere. Jeg har hørt at man bruger extranet til det med firewall osv.

Er der nogen der kunne give mig en kort beskrivelse hvordan det foregår.Hvordan man evt konfigurere det?
kunne man lave det med IIS ??
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. oktober 2002 - 14:42 #1
extranet er bare en betegnelse for et intranet der også er tilgængeligt for eksterne firmaer/kunder
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. oktober 2002 - 14:47 #2
du skal have en firewall der kun tillader bestemte ip adresse at få adgang til din webserver.
eller også skal du have en særlig indgangside for eksterne brugere, hvor de bliver promptet for brugernavn og password.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. oktober 2002 - 17:35 #3
Den sikreste og mest brugbare løsning er firewall med vpn adgang, på denne måde får de brugere der kommer ind gannem internattet samme adgang som dem på nettet, og alt trafikken sker gennem en krypteret tunnel
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. oktober 2002 - 17:36 #4
Se f.eks. på en zywall 10 http://www.zywall.com
Avatar billede burningice Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:44 #5
rune.rasmussen>> pas på med det... det er nemt at spoofe en ip, så det giver kun meget ringe sikkerhed
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
11. oktober 2002 - 08:01 #6
nå ja
Avatar billede brummelum Nybegynder
11. oktober 2002 - 11:32 #7
Du kunne replikere dit site ( eller de dele, som skal kunne ses ) ud på en internet tilgængelig server.
Avatar billede terry Ekspert
15. oktober 2002 - 10:42 #8
I wouldnt waist too much time helping here, it doesnt look as though there is much chnace of getting any points. Take a look at the other questions placed by help help!
Avatar billede terry Ekspert
15. oktober 2002 - 10:43 #9
He's more than likely a new user name by now!