Avatar billede wise Seniormester
09. oktober 2002 - 00:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Webservice på as400

Hmmm, det er vel ikke et direkte os40 spørgsmål og så alligevel :-)

Nu har jeg hørt så meget om webservice og XML, og faktisk har vi længe snakket om at integrere vores kundebase på as400 med vores Lotus Notes....

Nu kom tanken så, hvis man nu laver en webservice på as400'eren som kan returnere alle kunder med adresser etc, så vil den info også kunen hentes fra alle andre XML enablede programmer, og IBM er jo meget hippe med webservice så det må være nemt med as400 :-)

Nej seriøst, et det helt hul i hovedet, eller hvad?
Hvad skal der købes af software, eller er det "bare" at finde en som kan kode et hul mellem db2 og en webservice??

Jeg er lidt på bar bund her, da jeg ikke er så meget hjemme i as400...
Avatar billede quarkie Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:42 #1
Jeg er lidt i tvivl om hvad det er du ønsker :-)
Men hvis det er at få fat i din DB2 baserede kundebase fra Notes, er det ikke noget problem. Kig på Lotus Enterprise Integrator (http://www.lotus.com/products/eibu_knowbase.nsf).
Da din Domino server uden videre kan fungere som webserver, er det næsten klart ;-)
Avatar billede wise Seniormester
12. oktober 2002 - 12:00 #2
Hejsa

Mit primære mål er at få fat i db2 data fra notes, og enig, det kan jeg gøre med LEI - hvis jeg bruger en 50-80k på det.

Efter at have hørt meget om webservices tænkte jeg bare på at hvis jeg nu fik opsat en webservice på as400'eren så ville jeg kunne tilgå disse data både fra notes - men også fra eventuelt fremtidige ikke-notes-systemer som vi måtte få ind i huset. Bemærk jeg taler om webservice, ikke en webserver/website....

Jeg er bare ikke klar over hvor meget ekstra software der skal til på as400'eren før den kan fungere som webservice-udbyder....
Avatar billede wise Seniormester
15. januar 2003 - 09:28 #3
Hmmm, æv :-(
Avatar billede roe Nybegynder
17. februar 2003 - 22:19 #4
Hej Wise!

Hvis du er interesseret vil vi gerne hjælp dig med at kode et hul mellem db2 og en webservice. Send mig en mail (anders@evikali.dk) og fortæl mig lidt mere om opgaven. Du kan se mere om os på http://www.evikali.dk. Vi har en del erfaring i at integrerer med as400.

Med venlig hilsen
Anders Rolann
Avatar billede wise Seniormester
18. februar 2003 - 10:01 #5
Hej Anders

Det ser jo meget fornuftigt ud, så lige at I har lavet den nye javaklient til interform som vi også benytter :-)
Vi har pt valgt at lægge denne sag på hold, pga de forholdsvis lille fordel as400-dataene vil give os vs opgaves størrelse. Men jeg vil da gemme jeres navn, for det kommer helt sikker op igen...
Avatar billede roe Nybegynder
19. februar 2003 - 12:28 #6
Hej Wise!
Ja det er lidt spændende med javaklienten, I kan godt glæde jer! Skulle der være andre ting som vi kan være behjælpelige med, skal I bare henvende Jer! Vi arbejder jo en del med integrations- og databaseopgaver. Hvilket firme kommer du forresten fra ??

Med venlig hilsen
Anders
Avatar billede wise Seniormester
19. februar 2003 - 17:32 #7
Ja, den ser ret spændende ud...
Jeg kommer fra Initiative Universal (http://www.ium.dk)
Vi benytter Reklamedata's system til mediabranchen og i den forbindelse Aspect/4 og interform ;-)
Avatar billede penne Nybegynder
12. september 2003 - 21:44 #8
En anden mulighed er et produkt - InfoSuite - fra Excel Data som er bl.a. er et programmeringsværktøj, som giver dig mulighed for selv at programmerer XML applikationer (o.a.) med direkte benyttelse af AS/400'erens database, også selv om du har meget lidt eller ingen programmeringskendskab.