Avatar billede malmberg Nybegynder
25. september 2000 - 20:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forvirring ang systemer

Er der en der kan fortælle mig kort om de forsk ver af windows.
Windows me er det lig med win 98
windows 2000 og NT ?
Avatar billede jones Nybegynder
25. september 2000 - 22:14 #1
Nej winME er en vidrebyggelse af win98
og
win2000 er en vidrebyggelse af winNT

winME & win2000 er bække opdateringer.

winME er beregnet til hjemmebrug og ligger stor vægt på hjemmenetværk mulitimedie og internet. Meget nemt at gå til.

win2000. er beregnet til et firma og ligger meget vægt på større netværk og bruges tit sammen med en server. Her er en del flere funktioner end winME, og der skal man nok havde en lille smulle mere logik end i winMe til at lave de instillinger.

Men selvfølgelig kan bække bruges på arbejdet og i hjemmet !

Avatar billede goulduck Nybegynder
25. september 2000 - 22:20 #2
Tillæg til jones\'s svar:

WinME har ekstra Multimedia funktioner i forhold til Win98

Det samme gælder for WinNT og Win2K .. her er forbedrelsen på multimedie delen MEGET bedere.
Avatar billede jones Nybegynder
25. september 2000 - 22:32 #3

-copy-
stor vægt på hjemmenetværk mulitimedie og internet
-paste-

Det er der selvfølgelig også i winME
Avatar billede shadowsurfer Nybegynder
25. september 2000 - 22:39 #4
Som jones siger er WinMe en vider bygning på win9x og Win2K er en vider bygning på WinNT

Win2K er skrevet på NT kerne, det er et rimmeligt stabilt system (set i forhold til de andre Windows). Win2K er et MEGET resurse kravende system, 128RAM og 300 Mhz, er minnimum hvis man vil køre det med en rimmelig hastighed og vil undgå at det går ned på grund af manglende resurser. Win2K er da andre windows klart overlende, når der skal køres ÆGTE 32bit applikationer. (den kan ikke køre 16bit). Nogle programmer og spil kan ikke køre på Win2K, da disse er 16bit, eller kalder hardware direkte, dette kan man normalt ikke i WinNT (og Win2K) af sikkerhedsmessige orsager, man kan kun kalde funktioner på hardware, via Win.
Win2K er rette mod folk med større krav til stabilitet, end 9x kan tilbyde (og ikke har de fornødende evner til at køre Linux eller Unix). Win2K er et godt valg hvis man har en ny computer, og gerne vil havde lidt mere ud af si sytem end win9x kan tilbyde, til dem der gerne vil hvade LIDT mere kontrol over hvad der sker, gennem flere instillings muligheder!
Ældre computer, har ikke regne kraft nok til at køre win2K, og godt det samme, da meget ældre hardware ikke virker under Win2K!
Win2K kan bruges både hjemme og på arbejdet!

WinMe er et godt valg for folk der gerne vil spille! WinMe er mere stabil end win98, men det er stadig et MEGET ustabilt system i forhold til Linux, Unix (og for den sags skyld også WinNT(2K)) Det kraver ikke lige så meget af computeren som Win2K.
WinMe kan være en nødvendighed hvis man vil havde noget andet end win9x og stadig gerne vil køre ens gammle programmer/spil!
Det er på ingen mod rettet mod proffessionelle bruger, men KUN til hjemmebrug (hoved sagligt spiller!).

Håber det svar på dit spørgsmål!

/The Shadow Surfer
Avatar billede jones Nybegynder
25. september 2000 - 22:46 #5
OK en lidt mere teknisk bagrund for de 2 systemer

Avatar billede jones Nybegynder
29. januar 2001 - 09:52 #6
Tak endeligt
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. januar 2001 - 09:59 #7
En korrekt opsat WinME er såmen vældig stabil. Jeg har kørt med ME længe efterhånden, og jeg har absolut ingen problemer.

En meget kort overgang kørte jeg Linux (Suse). Jeg skiftede det ud, da det ikke var stabilt nok til mine behov ;-) (Jeg er en overbevist modstander af open source).

NanoQ