Avatar billede how Nybegynder
06. oktober 2002 - 13:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

p4 oc - hvordan?

Jeg har en p4 1,5 ghz, som jeg gerne vil prøve at overclocke lidt. Jeg prøver at sætte multiplieren op, men den er låst, så det virker ikke. Derefter spørger jeg nogle venner - de siger at jeg så skal sætte FSB'en op og evt. vcore i BIOS for at gøre den mere stabil. Men disse intillinger findes ikke i BIOS, i hvert fald ikke med de benævnelser...

Hvad gør jeg? Skal jeg opgdatere min BIOS?

Det er en Award 6.0pg.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
06. oktober 2002 - 13:25 #1
prøv at kigge i manualen... det kan være der er en jumper du kan flytte... der er også nogen bioser hvor du ganske simpelt ændre hastigheden hvor den selv flytter FSB og Multiplier...

Men Husk på at garantien ryger og at du skal sørge for at kølingen kan klare det... og at du gør dit system mere ustabilt lige meget hvad...

en anden ting er at det da ikke rigtig kan betale sig at overclocke en 1,5 ghz... da det ikke ville kunen mærkes ret meget... udover at det bliver ustabilt...
Avatar billede loly Nybegynder
06. oktober 2002 - 13:26 #2
Hvis det er en Award 6.0 OPG. så kan du ikke opdatere den!
Jeg anbefaler at du lader være med at overclocke, da Pentium stinker til sådan noget.

//Bartz
Avatar billede how Nybegynder
06. oktober 2002 - 13:42 #3
Den kan sagtens klare det , da den kun er 30 grader varm nu, og desuden er garantien vist allerede udløbet. Der står ikke noget om det i manualen, og der er ikke en sådan feature som der bliver snkket om.
Nej det kan sikkert ikke mærkes ret meget - men det skal prøves alligevel!
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2002 - 16:51 #4
Hvilket bundkort har du ?.
Avatar billede how Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:11 #5
det er et octek rhino i850-ACP rev A+, og det er en socket 423.

Er der forresten andre der kan godkende at man ikke kan opgradere BIOS'en, som loly siger?
Og hvor ved du det fra?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2002 - 21:37 #6
Mig bekendt kan du ikke overclocke med det bundkort. Du kan hente ny BIOS på http://www.octek.com.hk/ hvis det ikke allerede er den nyeste der sidder i.
Avatar billede how Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:23 #7
hvordan finder jeg ud af om det er den nyeste? Jeg har kørt et bios program som siger at:

award id-string: 07/04/2001-i850-w83627-c-006a69sd49

Hvad for et program skal jeg bruge til at flashe denne bios?
Hvis jeg nu kunne hæve fsb med jumper til 133...ville den så kunne holde til det? Det er ikke en Northwood.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2002 - 09:18 #8
Den nyeste BIOS fra Octek er fra 29/3-2001. så det er nok den nyeste du har.

Hvis du kan hæve FSB til 133, kan du altid prøve det. Om det virker er nok tvivlsomt, 1,5Ghz er ikke nogen superoverclocker http://www.akmdevelopment.com/CPUdb/ , men CPUen skal nok overleve.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:09 #9
Der er sikkert ikke jumpere til at styre FSB på det bundkort... det er nok styret automatisk fra bios... så det er nok der der skal være en løsning...

og igen... lad være med at overclocke... Det er også en af de mere specielle for det er den version der bruger RD-ram, er det ikke?? jeg mener ikke det er så nemt at overclocke og det er dyrt hvis du kommer til at sætte for meget knald på og så den steger rammene...
Avatar billede how Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:38 #10
det eneste jeg behøvede at vide var jo egentlig at man ikke kan oc med det bundkort....

Så tillykke w00t, du har fået alle pointene!