Avatar billede cyber_k Nybegynder
05. oktober 2002 - 20:02 Der er 11 kommentarer og
7 løsninger

Manglende farver via TV-out

Jeg har et SIS650 grafik-kort, men når jeg bruger min tv-skærm forsvinder farverne... Nogen ide' til hvad det kan være?`

/Cyber_k
Avatar billede p2 Nybegynder
05. oktober 2002 - 20:05 #1
Du skal have en COMPOSITE converter.
Avatar billede p2 Nybegynder
05. oktober 2002 - 20:05 #2
Det er den eneste løsning!
Avatar billede kraka Nybegynder
05. oktober 2002 - 20:11 #3
Det må der da snart ha' været 100 der har spurgt om. Kan man ikke søge på "gamle" spørgsmål ??
Avatar billede jørn meyer Mester
05. oktober 2002 - 20:29 #4
Hej cyber 2
ret indstillingerne fra NTSC til PAL.
Venlig hilsen
jrnmeyer
Avatar billede cyber_k Nybegynder
05. oktober 2002 - 20:44 #5
Jeg har et S-VHS stik i min pc, og et scart i mit tv (omformerkabel...). Og min bios er sat på PAL.

Mvh
Kristoffer
Avatar billede p2 Nybegynder
05. oktober 2002 - 20:51 #6
Download TvTool på www.tvtool.de

Det burde virke. Hvis ikke bliver du nødt til at få en converter!
Avatar billede cyber_k Nybegynder
05. oktober 2002 - 20:59 #7
TvTool virker ikke til Sis.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
05. oktober 2002 - 21:13 #8
Konverter stik virker sjældent. Du er nødt til at bruge composite-out på GFX-kortet. Så virker det i hvert fald, har selv gjort det samme.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
05. oktober 2002 - 21:16 #9
...og havde i øvrigt nøjagtig samme problem før, da jeg brugte S-VHS out og SCART (converter) in.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
05. oktober 2002 - 21:20 #10
Jeg prøver mandag - og vender tilbage..

Fortsat god weekend.
Avatar billede coolmac Nybegynder
05. oktober 2002 - 21:41 #11
tjek dine kabler lyder som dårlig forbindelse
Avatar billede lazac Nybegynder
06. oktober 2002 - 09:57 #12
Som "jrnmeyere" skriver er det formodentligt formatet du bruger, der ikke er helt i orden. Jeg har erfaringer med ati's tv-out. Her kan man udover at vælge mellem NTSC og PAL, vælge mellem flere typer PAL. Min erfaring siger at du skal bruge PAL G, istedet for PAL B, hvis du har mulighed for det. På kort fra ati er det under skærm-indstillingerne's avancerede funktioner at dette sættes.
Avatar billede hottehans Nybegynder
06. oktober 2002 - 13:55 #13
det er vrøvl de skriver! Du skal bruge en såkaldt colorfix fra www.sandberg.net bare søg på fix på siden, og du har miraklet!
Avatar billede amd Nybegynder
06. oktober 2002 - 16:55 #14
Hvis du aktiverer tv-out under skærm instillinger skal du bare sætte den til at sende "sammensat video out" så virker det:o)
Avatar billede jørn meyer Mester
24. november 2002 - 19:08 #15
Er sagen gået istå ?
Avatar billede cyber_k Nybegynder
07. januar 2003 - 19:49 #16
Nej, jeg har bare haft for travlt til at opspore et kabel, og har det stadig.... Men engang hen i februar... måske.

Jeg har ikke glemt det!
Tak for tålmodigheden.

Mvh
Cyber_k
Avatar billede cyber_k Nybegynder
26. marts 2003 - 20:04 #17
Jeg finder ikke tid til at kigge på dette - så I skal have mange tak for jeres hjælp. Jeg kvitterer ved at fordele point (uden noegn fordelingsnøgle - blot ligeligt).
Endnu engang tak for hjælpen/indsatsen.
/Cyber_k
Avatar billede cyber_k Nybegynder
26. marts 2003 - 20:05 #18
flot stavet - even - nogen....