Avatar billede code0.dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:51 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

map home dir på windows computer

Hvordan får jeg map'et mit linux drev på min windows maskine ????
Avatar billede oz2kas Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:56 #1
det nemmeste ville nok være at installere samba og så lave et share.
Avatar billede agercon Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:56 #2
Du kan bruge programmet explore2fs:

  http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/explore2fs.htm

De herligste hilsner, Claus Sørensen
Avatar billede code0.dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:57 #3
har samba installeret og har sat security til share, men ??
Avatar billede code0.dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 22:00 #4
og chbs>> det er ikke en linux jeg har til at køre på en partition men på en standalone pc
Avatar billede oz2kas Nybegynder
04. oktober 2002 - 22:00 #5
brug swat.
det er det nemmeste til at lave shares.
kig evt. på min guide: http://genner.dk/xavier/howtos/swat.txt
Avatar billede agercon Nybegynder
04. oktober 2002 - 22:01 #6
Åhh - er det på samme maskine eller er det en maskine som kører Windows, som skal forbinde sig til Linux?

Hvis det er sidstnævnte, så tag skal du bruge Samba. Her er et helt kursus:

  http://www.chbs.dk/kurser/samba/

Eller du kan tage et kig på enten Gnu Skole omkring opsætning af Linux som server for Windows-klienter:

  http://www.gnuskole.dk/bog/serverwin.html

eller Linux - Friheden til systemadministration i kapitlet "Linux som server i Windows-netværk (Samba)":

  http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/samba.html

De herligste hilsner, Claus Sørensen
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2002 - 22:02 #7
du kan læse mere om samba på www.helgec.goggle.dk - omdøb den smb.conf der følger med programmet - opret en ny efter den du kan se på linket (kan ikke kopieres) husk at indsætte din egen ip adresse i "interfaces =" og husk at du skal installere "smb file server
Avatar billede agercon Nybegynder
04. oktober 2002 - 22:07 #8
Husk at arbejdsgruppen skal hedde det samme på Linux-maskinen:

  workgroup = gruppe

Og i Windows (i arbejdsgruppen under netværksindstillinger).

Husk at genstarte Samba, når du har foretaget ændringer i smb.conf:

  service smb restart

Husk at oprette brugeren med en Samba.konto på Linux maskinen:

  smbpasswd -a brugernavn

Husk at logge ind med samme brugernavn og adgangskode på din Windows-maskine.

De herligste hilsner, Claus Sørensen
Avatar billede agercon Nybegynder
04. oktober 2002 - 22:11 #9
Hej Helge

Mangler du ikke at angive et forslag til, hvordan

  /export/smb/net/netlogon/map.bat

skal se ud, for at få netlogon til at virke?

Ellers en god vejledning.

De herligste hilsner, Claus Sørensen
Avatar billede code0.dk Nybegynder
07. oktober 2002 - 23:47 #10
takker, har siddet og kigget godt på det og har fået det til at virke .)