Avatar billede half_d Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Grabbe fra DV cam hvert 30 sek.

Hej,

jeg er ved at lave en opgave på arkitektskolen og til den skal jeg bla. lave en registrering over 24 timer.
Jeg vil gøre dette ved at lade et DV kamera stå fikseret og filme, mens en computer (Mac) fanger billedet hvert 30. sek.

Er der nogen der kneder noget software jeg kan bruge til dette????

Det skal altså kunne tage en stream fra kamereaet og gemme en still hvert 30. sek.

Helst noget til OS X; kameraet er sat til med FireWire.

TUSIND TAK FOR HJÆLPEN!!

// Halfdan
topdog.dk
Avatar billede kolme Nybegynder
04. oktober 2002 - 23:56 #1
Har du undersøgt om dit kamera er i stand til at gøre det? Jeg har engang haft et anaologt kamera, der var i stand til det - Det digitale jeg har, kan dog ikke - Men det kan jo være at dit kan.....
Avatar billede darkhole Nybegynder
06. oktober 2002 - 23:58 #2
Et DV kamera kan normalt også køre et analogt signal ud...
Kender ikke Mac, men det skulle undre mig hvis du ikke kan finde et program. Mac er jo på toppen med video!
Avatar billede half_d Nybegynder
10. oktober 2002 - 16:50 #3
Jeg har fundet et program til det!
Det hedder BTV og mere kan læses om det her: http://www.bensoftware.com/

Jeg lukker og slukker her.

// Halfdan
topdog.dk