Avatar billede brandrup Nybegynder
04. oktober 2002 - 10:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad er "gentoo linux"?

Jeg har på det seneste støt en del på begrebet "Gentoo linux", men jeg er ikke helt klart hvad det dækker over. Er der nogen der kan afhjælpe min nysgerrighed?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:14 #1
det er en distribution ganske som så mange andre...

debian, redhat, mandrake, suse, gentoo, caldera, lindows, lycoris og mange flere er alle sammen distributioner... det vil sige, at de allesammen er linux og indeholder linux-kernel og en del standard software... men derudover er der nogle mennesker, der har pakket det sammen med en masse andet software...
Avatar billede brandrup Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:25 #2
Hvor kan man læse om den? (har de en hjemmeside?)
Avatar billede brandrup Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:25 #3
Jeg har selv lige fundet frem til siden getoo.dk
Avatar billede abager Nybegynder
31. maj 2006 - 17:21 #4
Gentoo er ikke helt som de fleste andre distributioner. Når du installere gentoo får du kun det basale med, med mindre du vælger andet. Derefter er det op til dig hvordan dit system skal sammesættes. Det er ikke så komplekst som det lyder og der er god hjælp at hente i forummet på www.gentoo.org. Jeg har selv forsøgt at notere mine erfaringer med gentoo ned, og du er velkommen til at lære af mine fejl på abager.1go.dk