Avatar billede jhald Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

if og farve

Jeg skal lige høre hvordan man laver et if felt der farver feltet hvis det passer

f.eks. hvis værdien af b1+c1+d1 < 0 then [somefelt]=rød else [somefelt]=grøn
Avatar billede mugs Novice
03. oktober 2002 - 17:46 #1
Brug funktionen Betinget Formattering.
Avatar billede mugs Novice
03. oktober 2002 - 17:49 #2
Formater > Betinget Formatering
Avatar billede jhald Nybegynder
03. oktober 2002 - 18:22 #3
ikke vildt godt svar, du burde også ha' skrevet formlen med, skam dig
Avatar billede jhald Nybegynder
03. oktober 2002 - 18:22 #4
men tak alilgevel :)
Avatar billede mugs Novice
03. oktober 2002 - 18:39 #5
Det at du opfatter svaret som "ikke vildt godt", ændrer ikke det faktum, at svaret er korrekt.

Der er ikke nogen formel at se, du bruger blot den funktion jeg har anvist, og så fungerer det :o)
Avatar billede mugs Novice
03. oktober 2002 - 18:53 #6
Arbejd lidt videre med dene indsat i B1:

=HVIS(A1<0;"Denne celle er rød";"Denne celle er ikke rød")
Avatar billede jhald Nybegynder
03. oktober 2002 - 20:24 #7
"#¤"#¤"# *bande*

efter den 'tak alligevel' skulle der ha' været accepteret svar - men sidder ved en "#¤"#¤ norsk windows der boller IE totalt op - så hvis den ikke går ned igen så skulle det blive accepteret, ellers i morgen når jeg har en anden puter :)

og jeg fik selv lavet hvis-delen, det var jo ikke så svært, mente bare godt du ku' ha' skrevet den med :)
Avatar billede mugs Novice
03. oktober 2002 - 20:32 #8
Jeg er ikke "Excel-mand". Jeg afprøvede blot Betinget formatering, idet jeg vidste, funktionen besvarede dit spørgsmål. Jeg kunne ikke finde nogen kode, men et eller andet sted må den jo være.

Normalt arbejder jeg i Access, hvor jeg altid giver en fyldestgørende forklaring, men ikke i Excel, da jeg ikke aner hvor jeg skal lede efter koden.

Men tak for point :o)