Avatar billede pixel-box.dk Nybegynder
01. oktober 2002 - 20:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

vurdering af pixel-box.dk

Yeps!... jeg ville bare lige høre hvad i siger til siden:
www.pixel-box.dk

og jeg vil gerne vide hvad jeg skal lave om, og hvad der ser dårligt ud.
Avatar billede dennism Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:01 #1
Den er meget tung!... Meget stor at loade! :(
Ellers er den ok!
Avatar billede pixel-box.dk Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:03 #2
prøv at se hvor mange billeder der er på www.pixel-box.dk/box/
jeg kan ik lave den mindre tung, hehe
Avatar billede agercon Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:04 #3
Det ser faktisk rigtig godt ud.

Dog følger siden ikke W3Cs HTML-specifikation, hvorfor de forskellige browsere ikke kan håndtere siden korrekt.

Sørg i hvert fald for at sætte dokumenttypen og tegnsættet (se vejledning):

  http://std.chbs.dk/html-4.01/dokumenttype.php

Når det er gjort, så kan du teste din side med W3Cs HTML-validator:

  http://validator.w3.org/

Men du har et rigtig godt udgangspunkt, så det er bare lige det sidste, der mangler - rigtig godt gået af en på 16.

De herligste hilsner, Claus Sørensen
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2002 - 21:09 #4
Ved ikke om det er min computer... Men hver gang jeg trykker på et link siger den at siden ikke kan vises... Og det er kun på din side, mystisk :|
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2002 - 21:10 #5
Når jeg så opdaterer kan den sagtens vise det
Avatar billede paviuz Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:14 #6
119 billeder.. lol man! :D
Avatar billede pixel-box.dk Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:14 #7
hmm! det er sq da lidt wired.. den gør det ikke her *hm*
Avatar billede nicklasb Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:16 #8
Syntes den ser RIGTIG cool ud.. Syntes det er fedt at der er en der prøver med nogle andre farver, end dem alle de andre bruger.. Fedt..

Men jeg har lige nogle ting..

Som dennism siger er den ALT for tung.. Kan du ikke komprimere billederne lidt mere??
Et billede på 53*17 fylder hele 1,5MB !! (index_71.jpg)
Det tror jeg saktens kan komme lidt længere ned.. Prøv evt med Paint Shop Pro..

Og så lige en lille ting til designet og opsætningen.. Syntes ikke det ser så fedt ud med de der bannere.. Der hvor overskrifterne står.. Tror faktisk det vil være pænere uden, og så bare med en textoverskrift..
Ikke fordi billederne er grimme.. de passer bare ikke ind på den side..

Og så lige en ting til navigationen.. Det er meget let at finde rundt på siden.. Men da jeg havde set alle siderne kom jeg til at tænke på hvordan man egentligt kom tilbage til forsiden.. Og var også lige ved at skrive det her, da jeg fandt ud af at man kunne klikke på billedet med </menu>..
Men hvis det ikke havde stået på forsiden ville jeg ikke have fundet ud af det, og havde så bare lukket siden... Kan du ikke lave det så man bare skal klikke på logoet eller noget, på alle siderne??

og ret så lige "< / menu >" til "</menu>" Det ser ikke godt ud med alt det mellemrum..

Håber du kan bruge det..
/Nicklas B.

PS.. Sej fødselsdags-dato.. hehe.. Jeg er født nødagtig samme dag.. :)
Avatar billede mat Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:16 #9
et par cents fra mig:

Din splash er ganske flot, selvom jeg ikke er den store tilhænger af splashes....Den lover meget, som du desværre ikke følger ordenligt op på efter min mening.

Grafikken opppe i hjørnerne (som vist er den samme som på splashen) er fed, jeg kan godt lide abstrakt 3d, men dit logo står i skarp kontrast hertil. Jeg synes der er et decideret stil-clash her.

Hvorfor ikke gøre lidt mere ud af menuen, så den bliver bedre integreret i designet? Og hvorfor hulen proppe et minitopbanner ind under menuen, det ser temmelihg malplaceret ud. Elementerne har en tendens til at være usammenhængende.

Der er ingenting i vejen med at gå ultraminimalistisk til værks hvis det er det du prøver på? men så holder det ikke at der er små underlige grafiske elementer der flyder rundt uden for sammenhængen (her mener jeg de der 8-kanter oppe i højre hjørne).

Jeg kan godt lide dine 3d-ting, men det ser lidt ud som om du stadig mangler at lure hvordan du integrerer disse i et overall design, men det skal nok komme :)

mat
Avatar billede pixel-box.dk Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:23 #10
okay så :)
Avatar billede pixel-box.dk Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:25 #11
og forresten.. kan billede "index_71.jpg" ikk fylde 1,5 MB? hele siden fylder 1.060.864 bytes (1,01 MB) ? *S*
Avatar billede osaka_san Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:30 #12
Uden at kommenterer indholdet og det visuelle udsende (jeg har min personlige holdning til den slags abstrakte 3D tjuhej, så det får du nok ikke meget ud af at høre ;) kan jeg kun nævne en ting i forbindelse med koden der ligger bag:

Tilbage til tegenbrættet! ;)

Mere information

www.webstandards.org

og

http://www.thenoodleincident.com/tutorials/css/

/G
Avatar billede nicklasb Nybegynder
01. oktober 2002 - 22:00 #13
sorry.. mig der kiggede forkert.. Det er selvfølgelig kb.. Men syntes alligevel det bliver til meget med alle de billeder.. Prøv at samle dem i et.. Og så lave nogle links med demisioner.. Altså hvor du bare laver links midt på ét billede.. det vil nok hjælpe mget på det..
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:59 #14
jeg syntes du skal flytte den firkant lidt, ned så man kan se toppen af den... Det ville giver det sidste..

Det er Konan FLOT...
Avatar billede pixel-box.dk Nybegynder
02. oktober 2002 - 13:02 #15
nicklasb > jam, hvis jeg laver billederne stører kommer siden jo til at fylde mere? .. det er jo netop det jeg ikke vil have *S*
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
02. oktober 2002 - 13:03 #16
ok.... dit valg.... er det i photoshop?? hvis ja kender du nogen tuts??
Avatar billede nicklasb Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:52 #17
hmm.. jeg mener større i størrelsen.. Altså højde og bredde.. Ikke i byte og sådan.. Tror du vil kunne få den MEGET mere ned, hvis topbanneret bliver smeltet sammen, til 1 eller 3 billeder måske.. og så bare lave links med demisioner i stedet..