Avatar billede philiph Nybegynder
01. oktober 2002 - 15:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Generer linieskift med MSXML40

Hvordan får man MSXML40 (Microsoft XML Core Services 4.0) til at lave en pænt formatteret XML fil, dvs med linieskift og indrygning?

Jeg laver et objekt af typen MSXML2.DOMDocument40 og bruger createElement til at tilføje elementer til dokumentet (meget simplificeret).

Den fil der kommer ud af dette indeholder <?xml linien på en linie og resten af dokumentet på den næste. XML syntaxen er korrekt, men det er ikke særligt læselig for mennesker.

Jeg laver pt. hele skidtet selv i VB, men der ville være en del fordele ved at bruge MSXML40 til det.
Avatar billede medions Nybegynder
01. oktober 2002 - 15:52 #1
Fx.

Response.Write(vbTab & "<index>test</index>" & vbCrLf)
Response.Write(vbTab & vbTab & "<navn>Rune</navn>" & vbCrLf)

//>Rune
Avatar billede philiph Nybegynder
01. oktober 2002 - 17:41 #2
>Rune/medions

Det har intet med en web server at gøre. Jeg generer hver dag flere tusinde små XML filer, som sendes via email. Men det betyder intet for dette specifikke spørgsmål.
Avatar billede medions Nybegynder
01. oktober 2002 - 18:11 #3
Ahh det er PROGRAMMET Microsoft XML Core Services! -well, så er du inde under den forkerte kategori.. Siden det er et program skal du oprette spørgsmålet under kategorien Programmer -> Andet

Men alligevel, er der ikke en måde at få adgang til koden i programmet, for så kan jeg jo rette det...!

-Beklager jeg ikke læste dit spm ordentlig...

//>Rune
Avatar billede philiph Nybegynder
01. oktober 2002 - 19:47 #4
>Rune/medions

Programmet??? Det er et library som bruges til at Indlæse/Validere/Generere XML. Hvis DET ikke hører under denne kategori så ved jeg ikke hvad der gør...
Avatar billede medions Nybegynder
01. oktober 2002 - 19:51 #5
LoL well, okay, nu er du nødt til at fortælle mig lidt om hvad libraryet er for noget!

Hvis der er noget kode man kan ændre i, så stik mig det så kigger jeg på det, ellers kan jeg desvære ik' hjælpe...

//>Rune
Avatar billede janegil Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:50 #6
Hvis du bare skal lese (og ikke redigere), så vil vel IE6 la deg se dokumentet på menneskeformat, sélv om det bare er ett linjeskift i selve dokumentet?
Avatar billede philiph Nybegynder
24. februar 2004 - 14:53 #7
Der var ingen der kom med en brugbar løsning.