Avatar billede sophus.00 Nybegynder
29. september 2002 - 13:15 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

SpeedStream 2601

Jeg har en SpeedStream 2601 Router fra Teledanmark der er en indbygget firewall og jeg kan komme ind på Routerens interface via. 192.168.1.1 mit problem er jeg ved ikke hvordan jeg disabler selve firewall'en da den iretere mig ret meget med hensyn til opsætning af servere osv.

/Sophus...
Avatar billede carstengp Nybegynder
29. september 2002 - 14:33 #1
Under "Avanceret konfiguration" skal du vælge "host mapping/NAT" og skrive den interne IP, som du ikke vil have firewall på. Derefter slår du hostmapping til. (Du kan kun gøre det på én maskine)
Avatar billede carstengp Nybegynder
29. september 2002 - 14:35 #2
Hvis du skal køre server, kan det desuden godt være at du skal ind i "prædefinerede NAPT servere" og koble et par ting til.
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
29. september 2002 - 14:36 #3
Jeg vil afprøve dit svar :-)
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
29. september 2002 - 14:37 #4
Gider du udtrykke mere klart det med Prædifinerede NAPT ?
Jeg vil gerne kunne have Cs server , Web server , Ftp server
Avatar billede carstengp Nybegynder
29. september 2002 - 14:37 #5
Jeg ved det virker *S* Kører selv med webserver...
du må gerne kontakte mig på messenger, hvis du har andre spørgsmål...
carstengp@mail.dk
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
29. september 2002 - 14:39 #6
Okay jeg kontakter dig....
Det går pænt stærkt med vi lige svarede til hinanden ;-)
Avatar billede carstengp Nybegynder
29. september 2002 - 14:39 #7
Du skal bare gå ind i menupunktet "avanceret konfiguration" derefter "prædef. NAPT-servere".
Der kan du slå de ting til, du vil bruge
Avatar billede carstengp Nybegynder
29. september 2002 - 14:39 #8
Jeg rodede selv en del med det i starten... *S*
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
29. september 2002 - 14:39 #9
Tak men accepter lige på msn
Avatar billede carstengp Nybegynder
29. september 2002 - 14:44 #10
Har jeg gjort nu *S*
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
29. september 2002 - 14:50 #11
I andre må gerne svare da jeg helst vil vide hvordan jeg slår den HELT fra og bruger min egen
Avatar billede john0000 Nybegynder
27. oktober 2002 - 01:23 #12
Jeg troede faktisk at hvis man valgte 'Åben', på forsiden, så var firewall'en slået fra.
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
27. oktober 2002 - 18:09 #13
Det har jeg også fået at vide via. tdc men den tror jeg ikke rigtig på.
Avatar billede clr Nybegynder
04. november 2002 - 14:15 #14
Jeg har også en speedstream 2601, og er lidt i tvivl om hvor god firewall'en egentlig er??

er der nogen der kender til tilfælde hvor denne type firewall er blevet hacket??
eller er der nogle site's hvor man kan finde info om hvordan man omgår denne firewall??
Avatar billede clr Nybegynder
04. november 2002 - 14:17 #15
jeg overvejer at købe en hardware firewall, men hvis den i speedstream routeren er god nok, er det jo spild af penge
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
04. november 2002 - 19:10 #16
Personligt syntes jeg MEGET dårligt om SpeedStream.
Jeg overvejer at skifte til TDC ADSL BREDBÅND og ikke NETEXPRESS fordi der kan man køre uden router og jeg vil ikke have deres grimme router.
Avatar billede carstengp Nybegynder
04. november 2002 - 19:29 #17
Jeg er nu godt tilfreds med min... :-)
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
04. november 2002 - 20:01 #18
hehe L0L det er det værste lort
Avatar billede carstengp Nybegynder
04. november 2002 - 21:21 #19
TDC burde bare stille mere info til rådighed, så ville det være lettere. Hvis de evt. lavede en viden-database...
Avatar billede clr Nybegynder
05. november 2002 - 09:05 #20
Jeg har ny været god tilfreds med min router, og man kan finde alle de "normale" oplysninger man vil på http://www.speedstream.com/
Men det jeg tænkte på var om der findes nogle sites / dokumenter eller lignende, der beskriver hvordan man kommer igennem en speedstream router. lige som der f.eks gør til zonealarm.
For hvis det er tilfældet vil det med sikkerhed været slået fast at routeren ikke er god nok og at jeg skal købe en hardware firewall.
Avatar billede carstengp Nybegynder
05. november 2002 - 16:05 #21
Routeren er god nok, lidt for god i visse tilfælde.
Avatar billede ivano Nybegynder
28. marts 2004 - 16:16 #22
Jeg har også denne router, når jeg går ind i Host Mapping/NAT for at sætte det til på min ip, får jeg server svaret: "Succes" Men nedenunder står der:
Fejl!

IP adressen er 0, denne funktion kan stadig ikke slås til.
Men jeg trykker IP-adressen som kommer når jeg trykker ipconfig i kommandokonsollen...