*ups - kom til at trykke forkert, så jeg fortsætte bare*
Som sagt er den elektronisk begrænset, så den "stopper" ved et bestemt antal omdrejninger; sagt med andre ord slukker tændingen eller tændingstidspunktet skubbes så langt frem, at gnisten først springer i tændrøret, når stemplet er gået over toppen - og så kan den altså ikke tage flere omdrejninger!
Men jo! - Den bliver lige så hurtig i optrækket. Jeg har selv fået lavet min 30 scooter om til en 45 (80kmt), og den er stadig lige så hurtig i optrækket, men det går bare meeeget hurtigere at køre frem og tilbage :) Sååå ingen bekymringer der
Jeg har haft en aprilia rally... da jeg fjærnede skiverne kørte den 65 Km/t og den vil ikke miste optrækket. tvært i mod, det bliver bedere...
Jeg har aldrig oplevet at en "scooter" mister optrækket ved at få fjærnet skiverne... mig og en af mine venner har gjort det på mange knallerter.... så jeg ved hvad jeg snakker om... skriv hvis der er andet du vil vide...
Normalt springer gnisten 1-2mm før top, hvilket skal times efter boring og slaglængde, samt kompressionsforhold, udstødnings- og indsugningssystem.
Ideen er, at hele benzin-/luftblandingen skal eksplodere under kontrollerede forhold og skubbe stemplet ned igen :o) Men starter forbrændingen først når stemplet er på vej ned, sker forbrændingen altså i udstødningen og udnyttes derfor ikke...
hmm min kørte 30 op-/ned-/ og lige ud lige med hvad... Men efter jeg fik pillet dvs. ting kører den hurtigt ned af en bakke :) ca 75-80 hvor den normalt kører 70-75!!
Når du piller skiverne i koblingen, tager den ikke flere omdrejninger, men benytter til gengæld variomatic'ens funktion fuldt ud, hvilket giver en højere hastighed ved de samme omdrejninger... Det er faktisk en genial opfindelse, og jeg mener FIAT lavede en varevogn med variomatic-systemet engang; den kørte lige så hurtigt baglæns som fremad *GG*
ved en honda sfx kan man lave den om til en 45 scooter ved at sætte en anden skive ind og en rund dims. hvis dette ikke er hurtigt nok så kan man pille skiven helt, så køre den 65-70 km/t
Ok, så jeg snakker altid om Kreidlere, hvis jeg får chancen - men det har jeg altså ikke fået her!
Men, optrækket vil som et minimum være det samme og accelerationen fra 0-30km/t vil sikker være bedre, da den med 30-begrænsningen ikke udnytter variomatic'en...
net-base >>> Har jeg nogensinde påstået andet??? Jeg har sagt, at den ikke kommer til at tage flere omdrejninger!
Den tager ikke flere omdrejninger af, at du piller skiven i variomatic'en, men udnytter istedet den funktion, der konstant øger gearingsforholdet mellem motor og baghjul! Og dét giver en højere tophastighed...
Og jeg har aldrig betvivlet, at Kreidleren var en fed maskine ;o) Har selv en helt pæn samling sammen med den gamle - og for at præcisere, havde jeg haft r*ven fuld af penge nu, hvis jeg ikke havde købt den første i 1998 :oD
...Og jeg kan i særdeleshed kende forskel på, hvordan en Kreidler og en scooter trækker og fungere *G* Jeg har efterhånden haft splittet de fleste typer ad ;o)
kreidlerhansen -> Sorry jeg tvivlede på din viden... for den er som den skal være om scootere kan jeg læse... det er præsis som du skriver klokken 23:13:34.
Jeg har også selv lige købt en Suzuki RMX da det er meget sjovere at køre med gear...
Kunne du ikke sende mig en udførlig test og beskrivelse af RMX'eren? Jeg kan ikke rigtig få fat i nogen, der kan fortælle mig om den - og den 16-årige knægt der drøner rundt på en herude er sur på mig, fordi jeg altid jorder ham *GG* Men den render også kun 70km/t og jeg har stadig en fordel med de 95km/t min render for tiden ;o)
Det er forresten helt i orden - ved godt jeg bare virker som en gammel, tosset mand (jeg er 21, for pokker!), der bare ikke vil slippe fortiden *GG* Men jeg kan garantere dig for, at jeg er lige så tosset med nyere maskiner som jeg er for de gamle!
De gamle maskiner har sjæl, stil, liv og historie - og de nye er onde, smidige, anvendelige og stabile!
*If it's got two wheels and an engine, I WANT IT!*
YES... de gamle maskiner har sjæl andet kan jeg ikke sige...scootere er hurtige men ikke så gode som gear knallertere... Har du ikke et ICQ nummer kreidlerhansen
Har du da ikke fået at vide, at optrækket vil forbedres, men at den ikke vil køre hurtigere ned ad bakke, fordi den er elektronisk begrænset?
Se bl.a. mine indlæg...
kreidlerhansen 28/09-2002 23:01:30
kreidlerhansen 28/09-2002 23:06:18
kreidlerhansen 28/09-2002 23:10:30
Som et lille tillæg kan jeg fortælle dig, at accelerationen fra 0-10km/t vil være den samme, men fra 15-35km/t vil det gå lidt stærkere! 40-45km/t vil være det samme som 30-35km/t med den lovlige 30-skive...
jeg købte en hel std. Sfx for et år siden, blev irretieret af at den ikke kørte hurtigere....
Så valgte at pille ringe af, men det ikke heller ikke stærkt nok, så valgte at pille motoren af og skilde den af i 1000 vis af stykker... startede med at fjese motoren lidt op, og passe den lidt til hist og der.... så nu sider der big bore 94cc og yasuni c30. italikit 30mm kabu mm. og den går noget hurtigere end de 30 eller 80 som i nok syntes at er hurtig.... Har også kun fået 35HK. ud af en et cylinder et Honda, så kan vi snakke om at det går stærkt...
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.