Avatar billede nzc Nybegynder
28. september 2002 - 21:48 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

JAVA editor

Hej :)

Jeg leder efter en simpel editor til JAVA i linux. Jeg bruger KAWA i windows og vil gerne finde noget lignende i linux. KAWA er en simpel editor som kan det mest nødvendige og ikke mere. Hent kawa til windows her og se hva jeg mener :)

http://www.olabs.com/kawa/kinst41a.exe

Er der en lignende editor i linux ? Eller er jeg tvunget til at bruge enten Emacs (ikke at jeg har noget imod emacs, tværtimod :) eller JBuilder ?

Håber i kan  hjælpe!

På forhånd tak

NZC
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. september 2002 - 21:55 #1
http://wwws.sun.com/software/sundev/jde/index.html
fås gratis fra sun i 'community edition'
Avatar billede bearhugx Nybegynder
28. september 2002 - 21:56 #2
Jeg vil foreslå eclipse fra www.eclipse.org...

Den kan simpelthen det, som kræves af dagens editorer ...  Inklusiv inkrementiel compilering og indbygget facilitet til at connecte til CVS træ :-)

Kawa er jo faktisk ved at blive en saga blot (kawa blev nedlagt som produkt i efteråret 2001, så den understøtter ikke engang JDK1.4 SE)

/Søren
Avatar billede bearhugx Nybegynder
28. september 2002 - 21:59 #3
tænkte nok at Forte (nu Sun ONE Studio 4) :-)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
28. september 2002 - 22:18 #4
tænkte nok at Forte (nu Sun ONE Studio 4) også ville blive nævnt :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. september 2002 - 22:21 #5
Hvad ellers :) kender du bagdele ved den?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
28. september 2002 - 22:24 #6
hvad mener du, jacob ??? *LOL*
Avatar billede nzc Nybegynder
28. september 2002 - 22:32 #7
hmm virker eclipse også i mandrake 9.0 mon ?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
28. september 2002 - 22:36 #8
hmmm... keine ahnung --- Der er (som du nok ser) til RedHat 7.1 og SuSE 7.1 - men om de ikke skulle kunne køre...

Du kan evt prøve, hvis du har mod på at dl'e eclipse... Jeg er selv interesseret i svaret :-)

/Søren
Avatar billede nzc Nybegynder
28. september 2002 - 22:47 #9
jeg regner med at teste eclipse i morgen :) Så ska jeg nok lige sige hvordan det er gået

tester også sun one for lige at se hva jeg synes bedst om :)

umiddelbart ka jeg se ud fra filstørrelsen på de to at de nok ikke er ligeså enkelte som KAWA. Men hva... mon ikke jeg blir positivt overrasket :)

NZC
Avatar billede roger Nybegynder
29. september 2002 - 09:56 #10
Jeg er nu begyndt at synes ok om denne http://www.jcreator.com/
Avatar billede nzc Nybegynder
29. september 2002 - 11:12 #11
tsk tsk roger....... du har vist ikke læst min post.... jeg bad om en editor til linux. Men ja JCreator er ok (til win :P)
Avatar billede roger Nybegynder
29. september 2002 - 12:09 #12
hehe ok
Avatar billede cyberzed Nybegynder
29. september 2002 - 23:24 #13
Der er også SciTE fra http://www.scintilla.org/SciTE.html den er ret simpel og kræver ikke en voldsom masse.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2002 - 08:46 #14
Der er også IntelliJ IDEA fra www.intellij.com.
Avatar billede nzc Nybegynder
02. oktober 2002 - 17:21 #15
DAMN joern h intelliJ er da den fedeste editor jeg NOGENSINDE har set :D Den er utrolig lækker og opfylder alle de krav jeg har til en editor :)

svar og du får points :)

MANGEMANGE tak for linket

NZC
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2002 - 08:35 #16
nzc: Jeg er ked af at IntelliJ er lidt dyr. Jeg ved ikke, hvordan deres prispolitik bliver for IDEA 3.0 der kan ventes i løbet af et par uger.

Den er anmeldt af Java Developer's Journal: http://www.sys-con.com/java/article.cfm?id=1611
Avatar billede nzc Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:23 #17
ye den er meget dyr.... :(

men jeg må sige det jeg har set af den indtil videre er også mange penge værd :) den kan utrolig meget og samtidig er det så simpel.

hvis den havde kostet < 100 $ ville jeg slå til med det samme... Men sådan er det jo desværre ikke :(((

husk nu og svar joern_h så du ka få points :)

testen ser lovende ud :)
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2002 - 14:34 #18
OK: svar
Avatar billede nzc Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:47 #19
værsgo :)
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:02 #20
Tak fordi du gav et link til download af KAWA da jeg selv skulle til at oprette et spg. om HVOR jeg kunne få det ;-)
Avatar billede nzc Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:11 #21
jam det var så lidt :)

Det er dog ikke den "nyeste" version af KAWA (5.0) men den næstnyeste :)

Den har opfyldt alle de krav jeg har stillet til en IDE og jeg vil fortsætte med at bruge den i ny og næ. MEN jeg må indrømme at hvis valget stod mellem KAWA og intelliJ så er der ingen tvivl om hvad jeg ville vælge :)

INTELLIJ er bare for go :)

Forresten hvorfor lige KAWA sophus.00 ? du skulle tilfældigvis ikke studere til datamatiker ?!

NZC
Avatar billede archos Nybegynder
16. december 2002 - 09:15 #22
Jedit kanon editor, men mange gode features, som man selv kan add, hvis man vil, så der er ikkke en masse rod default....

fås både til linux og windows.

www.jedit.org