21. september 2000 - 16:27Der er
26 kommentarer og 2 løsninger
Tele Danmark Pro@cess
Jeg har overvejet at investere i subj., men er blevet advaret om, at TDK på sædvanlig lusket måde, har indbygget en masse begrænsninger i konfig. af routeren, således at de kan malke kunderne for penge, hver gang routeren skal konfigureres. Jeg giver 1000 points til den der kan svare mig udtømmende på flg.: Kan jeg bruge min router til
1 Mirc 2 Napster 3 On line spil fx. quake 4 Hvilke porte er default lukkede 5 Kan man \"omgå\" evt. begrænsninger/konfigurationer- hvor og hvordan. Svaret på 5 kan evt.sendes til min postkasse.. Skriv lige her, hvis du skal bruge en adresse!
Grundlæggende er det en alm. NAT-router - med noget lignende følgende begrænsninger:
Port 21 (ftp), 25 (mail/smtp), 49, 53 (DNS), 80 (web), 107 (pop3/smtp) er mappet internt til 5 forskellige IP.
1) Uden problemer (dog kan DalNET som det eneste kræve en direkte forbindelse ind på port 113) - Alm. undernet/efnet er keine problem. 2) Uden problemer. 3) Uden problemer. 4) Se ovenfor. 5) Nej, desværre - du kan dog bestille en helt åben konfiguration hos tele-DK til kr. 950,- + moms.
Det eneste jeg har hørt der generer nogen folk, er at det kan være besværligt at benytte specielle host-funktioner i NetMeeting. At få det til at du kræver ligesom DalNET en dedikeret port åbnet til det.
Til Pro@ccess ADSL er det normalt en prækonfigureret router - enten Cisco 1401 eller Efficient Networks SpeedStream 5711 - der medfølger.
Det er rigtig at TDK er nogle budnakker, som malker deres kunder for penge!
MEN MEN MEN! Du har formentligt adgang til en router via tele net, hvilket vil sige at du kan ændre opsætningen!
Jeg har selv ADSL hos WOL, og har derfor ikke de problemer (de ønsker dog ikke man opgrader softwaren i routeren, men det er til at leve med)
1/ mirc, er rettet (UOFFICIELT) mod warez pirater, og skal derfor kunne hoppe udenom diverse firewalls og linden!
2/ hvis der er en begrænsning på Napster, vil denne ikke påvirke din evne til at download, men muligvis din evne til at upload.
3/ Da man oftes kan ændre porten (et eller andet sted) vil det være svært at bloker for Online spil, hvis ikke umuligt! der kommer hele tiden nye spil, nogle af dem bruger sikket \"lovlige\" porte
4/ ?
5/ kan det læse (hvilket det om ik andet af computern), kan man det hackes!
Hvis du kan, vælg en anden udbyder!
støt IKKE TDK, de hindre market i at udvikele sig (da de jo ikke kan tjene penge på det!)
shadowsurfer: Du kan _ikke_ rette i TeleDK\'s router-opsætning selv. dvs .. der er et hack, men de opsiger dit abbonement hvis du prøver - så der er man lidt fucked, og må hoste op :-/
Og til sidst - der er ingen der siger man skal bruge tele-DK\'s router - man kan såmænd bare selv gå ud og købe sin egen - så er man fri for begrænsninger - pris kr. 5-6000.
steffen>> hvis man ikke har lov til at ændre noget, hvem fanden vil så ha\' det???
WOL vil snart kunne dele én line op i 2 (lige som ISDN) så... øhh hvem fanden vælger TDK? det skulle da lige være hvis man bor på bøøøh landet og der er 10000km til næreste central!
Det er nu meget fint man købe en ande router... men det er sku dyrt!
Det er en fin standardopsætning, rimeligt hackersikker må man sige, til langt de fleste virksomheder - så jeg tror på mange af dem er meget glade for det (og det skal jeg såmænd nok også blive) .. :-)
Din WOL kommentar forstår jeg desværre ikke.
\"Dyrt\" er efter min mening helt relativt - hvis behovet er stort er det garanteret ikke så galt - jeg sætter pris på at man har muligheden.
Man kan desværre blive tvunget til at bruge TDK - af TDK!! -Hvis jeg selv kunne vælge, ville jeg til hver en tid vælge TDK fra, som jeg har gjort på alle andre områder hidtil. Nedgang i omsætning kan de vel forstå, selvom de virker temmeligt arrogante. Jeg vil gerne her opfordre alle til at fyre Tele Danmark- ups tilbage til emnet.
Jeg lader spørgsm. stå åbent lidt endnu for yderligere kommentarer...
Du skal vide, at det for øjeblikket ikke kan lade sig gøre at få ProAccess, hvis ikke du har TDK som fastnet-operatør.
Det vil sige, har du fastnetabonnement hos TeleFona, Telia etc, kan du lige så godt glemme Pro@ccess indtil du enten
1) Har oprettet en ny linie hos teledk 2) Har tilbageført den gamle linie til TeleDK.
Grunden til at jeg lige skriver det, er at du skriver du har fravalgt dem på alle områder du kunne - det kan vise sig at forsinke din levering, hvis det også gælder fastnetabonnementet :-/
For at gøre en lang historie kort, så købte jeg Pro@cess hos tele dk. Sælgeren sagde at jeg selv skulle købe routeren hvilket jeg gjorde. Da jeg så ringede til support ville de ikke hjælpe fordi jeg ikke havde købt routeren hos dem????
Jeg ringede til sælgeren og spurgte hvorfor jeg ikke var blevet tilbudt en sådan router fra Tele DK - hun oplyste normalt ikke om det, fordi hun syntes at den var så dyr, sådan en router, og så kunne hun forresten ikke lige huske hvad prisen var ( lyder utroligt, men sandt er det )
Jeg fik den så selv sat op med hjælp udefra. Den kunne dog ikke kører med to kanaler og jeg ringede til Tele DK. Der var der en \"ekspert\" som godt kunne hjælpe mig - efter 10 min. havde hans ekspert-hjælp gjort det sådan at jeg ikke kunne komme i kontakt med routeren ( hverken med telnet eller andet software) - supporteren meldte mig så at han ikke vidste hvad det var, og at det ikke var hans problem - må jeg tilføje at jeg var lidt SUR !!!!
Dagen efter ringede jeg ind til Tele DK igen og blev der i over 2 timer smidt rundt fra den ene afdeling og medarbejder til den anden. Enden blev at jeg kom til og snakke med en leder som lovede at jeg ville blive ringet op af en anden leder fra en anden afdeling - det er ikke sket !!!
Jeg ringede så i dag for at rykke for det, og sjovt nok var denne leder, eller var det den anden, eller øhh, skidt, ikke på arbejde i dag....
Status er nu at jeg sidder med mit gamle modem og en splinterny router som kan bruges til minus - tele danmark kan ikke hjælpe, og når jeg ringer, så får jeg en tur rundt i manegen indtil jeg giver op.
Det er ganske enkelt utroligt hvad man skal finde sig i fra det monopolistiske skod firma !! Det minder nærmest om DDR - staten ( tele DK ) havde altid ret!!
En lang smører ;-) men samtidig en advarsel inden du køber noget fra tele dk - jeg overvejer at flytte telefon og alt over i et andet firma.. det kan da ikke blive dårligere end det jeg her har oplevet.
Hov, nu skal vi lige skelne, jens har åbenbart Pro@ccess ISDN - en helt anden ting end det spørgsmålet egentligt handlede om, Pro@ccess ADSL.
Ikke en sjov oplevelse, og jeg vil ikke forsvare dem - hver mand sin holdning.
Jeg har personligt kun haft gode oplevelser med TDK, så jeg deler ikke holdningen. Evt. kan man følge nyhedsgrupperne dk.edb.internet.udbydere, hvor kvaliteten af de forskellige udbydere diskuteres (der er også en xdsl-gruppe) - og jeg kan så sige at det ikke er TDK der får mest skældud der :-)
Jeg tænker på at du har en router som skal sikre dit netværk, men du har ikke magten til at gøre noget eller i det mindste til at kunne se hvad der sker. TeleDK tager i flg. deres betingelser ikke ansvaret og du kan jo heller ikke tage det eftersom du ikke kan gøre noget. Din sikkerhed blafrer i vinden.
/me ærgrede sig bare over at alle 1000 point ikke tilfaldt ham
Men forklar mig lige dybden i:
\"WOL vil snart kunne dele én line op i 2 (lige som ISDN) så... øhh hvem fanden vælger TDK? det skulle da lige være hvis man bor på bøøøh landet og der er 10000km til næreste central!\"
WOl er i gang med at \"udvikle\" en teknologi hvormed det er muligt, at dele én line i 2, som man kan gøre det med ISDN! denne løsning, kraver dog stadig, at man ligger inden for en bestemt afstend fra en digital central! Udover at teknologien skal virke, skal WOL også \"banke\" TDK på plads, så de kan for lov til at ydnytte teknologien! meeeeen så vidt jeg ved skulle den komme inden for 3 md, muligvis før! (TDK kan dog muligvis TOTALT forhindre det)
Jeg vil nu gi Steffen ret, jeg har også ADSL fra TeleDK og jeg har ikke haft nogle problemer med dem. De er også de eneste man kan ringe til i weekenden og efter kl 17, hvor CC og WOL for længst er gået hjem. HE kender en som ringede til CC et kvarter før de lukkede og så kom der bare en iriterene stemme som sagde at de lukkede om et kvarter og at han ikke kunne få support for dagen efter!! DET KALDER JEG SERVICE ( skal det lige nævnes at dagen efter var en LØRDAG, så han kunne kun side og glo på sin fine router, som blev overophedet!!!
En lille rettelse: WOL har support til 22 hver aften. I øvrigt er det svært at anbefale det ene selskab frem for det andet. Mit hovedsynspunkt er, at Tele Danmark er blevet opbygget af generationer af danskere, der via skat og telefoni har understøttet kabling etc. i DK. De samme danskere får nu lov til at betale kunstigt høje priser til Tele Danmarks (udenlandske) aktionærer, udover at Tele Danmark også aktivt blokerer for konkurrenternes brug af telefonnettet, se blot sommerens debat omkring ADSL. Disse nye kommunikationsformer er en guldgrube for aktørerne - det er OK, men alle skal arbejde på lige vilkår...
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.