Avatar billede fusp Nybegynder
26. september 2002 - 15:27 Der er 7 kommentarer

Videovisning hakker når lydkortet aktiveres.

Hej alle.
Jeg har fået et mærkeligt problem med min PC. Når jeg aktivere mit lydkort, så virker lyden for det første ikke, og for det andet så begynder videoen (mpeg,avi,Divx) at hakke.
Min maskine er en P4 1.7 Ghz, med et DFI WT70-EC bundkort (Intel 850 + AC´ 97), som kører med Win 2000 Pro med service pack 3.
Problemet er opstået fra den ene dag til den anden, altså uden at jeg har ændret konfiguationen eller installeret noget.
Har I nogle ideer?
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. september 2002 - 22:24 #1
Har du prøvet at geninstallere driveren til lydkortet? Ellers ville jeg nok sende det til reperation hvis jeg var dig!
Avatar billede fusp Nybegynder
27. september 2002 - 10:00 #2
Jeg har geninstalleret alle drivere til alt i maskinen, samt geninstalleret windows. Hverken jeg selv eller maskinens support mener, at det er et hardware sp. Lidt mere info er at winamp heller ikke længere kan afvikles på maskinen.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. september 2002 - 22:05 #3
Har du testet din computer med Norton Disk Doctor?

/per
Avatar billede fusp Nybegynder
28. september 2002 - 14:19 #4
Nej, er det shareware?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. september 2002 - 21:47 #5
Nej, men nogle gange kan du hente et trial version.

Link:http://www.symantec.com/techsupp/nu/files_nu.html

/per
Avatar billede buus1 Nybegynder
29. september 2002 - 01:51 #6
jeg er af samme opfatelse som hermandsen. Din software ændrer sig ikke natten over. Dine drivere fra nettet eller CD burde i det mindste få dit kort op at stå; så det kan afspille lidt af hvert uden at hakke. En lille forbrænding på dit hardware kan derimod give alvorlige problemer, jeg har dog kun hørt om dem, og efterfølgende købt stumper billigt fordi - de måske ikke virkede. Men det er ofte en opsætningsfejl.
Når du skriver aktivere dit lydkort, mener du så at bruge det?
Hvis du går i fejlfinding og der ikke står noget om nogen problemer, burde softwaren afvikle d almindelig formater og simpel lyd.
Svaret er opsætning.
Du bliver nødt til at fortælle lidt mere om kortet hvis du vil vide mere om hvor du slår hvad til.
Du skulle vel ikke have pillet ved tjenester eller forskellige codecs ellerinstalleret nye; hvis ja så hent Nimo pack på:
http://www.btinternet.com/~nimosiro/
og er gratis
Avatar billede fusp Nybegynder
30. september 2002 - 17:07 #7
Jeg vil lige teste teorien om en hardwarefejl ved at sætte kortet over i en anden maskine.
Aktivere betyder at bruge det! Windows viser ingen konflikter eller fejl.
Der er ikke pillet ved nogle tjeneste, og alle codecs er fuldt opdateret. Nimo løste ikke problemet.
Den eneste lyd jeg kan fremtvinge er bib lyde fra bundkortet, når lydkortet ikke er aktiveret.
Kortet er et "Avance AC´97 for Intel (R) Audio Controller".