Avatar billede oldfool Nybegynder
26. september 2002 - 11:36 Der er 13 kommentarer

Omvendt "e" i HTML?

Hvordan skriver jeg et omvendt "e" (lydskrift) i HTML? jeg har forsøgt at copy n' paste et fra Word, men den vil ikke vise det.
Avatar billede Noone Nybegynder
26. september 2002 - 11:39 #1
Laver det som et billede? Jeg har ikke set en eneste online ordbog der ikke har brugt billeder til lydskrifts udgaven af ordet.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
26. september 2002 - 11:40 #2
jeg kan ikke rigtig finde noget, men lav da et billed med det.
http://www.ascii.cl/htmlcodes.htm
Avatar billede dmdisco Nybegynder
26. september 2002 - 11:41 #3
hvad skrifttype er det der har tegnet?
Avatar billede callesen Praktikant
26. september 2002 - 11:51 #4
I ie kan du vende
<span style="filter:fliph();direction:rtl;width:1%;">e</span>'er
Avatar billede skovtrold Nybegynder
26. september 2002 - 14:43 #5
Avatar billede oldfool Nybegynder
26. september 2002 - 19:28 #6
callesen>>> Den kode løfter da kun e'et et par cm op, det skal jo vende på hovedet.
dmdisco>>>hvad er der på den der side???
skovtrold>>>Jeg tror altså ikke at jeg gider at installere en ny font for det der skide e...
Avatar billede dmdisco Nybegynder
27. september 2002 - 09:00 #7
en liste over html koder for forskellige skrift tegn, men kan du selv skrive det omvendte e i word eller lign. hvis du kan hvad skrifttype er det så du skriver med.

hvis du har skrifttypen på din computer så kan du jo bare lave det som et billed, det eneste problem bliver, at det ikke resizes når man laver skrift typen større.
Avatar billede callesen Praktikant
27. september 2002 - 16:54 #8
Vende på hovedet! men altså kun i IE6:
<span style="filter:flipv();width:1%;">e</span>'er
Avatar billede oldfool Nybegynder
29. september 2002 - 14:50 #9
callesen>>> Jamen det er ikke ret fedt at min side kun kan vises rigtigt for folk med IE 6.0!
Avatar billede callesen Praktikant
29. september 2002 - 16:31 #10
Det har du fuldstændig ret i.
Avatar billede oldfool Nybegynder
30. september 2002 - 19:04 #11
desuden er jeg lige kommet i tanke om at det både skal vendes og spejlvendes.
Avatar billede callesen Praktikant
30. september 2002 - 19:56 #12
Dette er det tætteste jeg kan komme, når der skal 'hoved- og spejlvendes:
<span style="filter:flipv();width:1%;direction:rtl;vertical-align:-0.2em;">e</span>
Avatar billede 1409 Praktikant
01. oktober 2002 - 14:37 #13
På dette link til World Wide Web Consortium finder du en komplet over samtlige, mulige karaktere i HTML 4.
Da jeg løb den igennem, fandt jeg ikke umiddelbart et omvendt "e" (men mange andre, jeg ikke anede, man kunne skrive!), og hvis den ikke er på listen, så kan det simpelthen ikke lade sig gøre, at skrive det i HTML!

http://www.w3.org/TR/REC-html40/sgml/entities.html

Mange af dem, afhænger desuden af browseren og den installerede "chars sets".