Avatar billede lektorblomme Nybegynder
24. september 2002 - 19:13 Der er 13 kommentarer

Installation af CD-brænder!

Jeg har det problem, at jeg har en CD-brænder som jeg ikke kan installere på min PC grundet følgende fejlmelding (som ikke siger mig ret meget) - er der nogen af jer der kan hjælpe?
Avatar billede initializing Nybegynder
24. september 2002 - 19:14 #1
Man skal normalt ikke gørew andet end at sætte cd brænderen i IDE controlleren hvis det er IDE.

Hvordan lyder fejl meddelelsen?
Avatar billede lektorblomme Nybegynder
24. september 2002 - 19:18 #2
UPS - jeg glemte lige fejlmeldingen. Den lyder sådan her:

"Windows cannot start this hardware device because its configuration information (in the registry) is incomplete or damaged. (Code 19)"

Den startede allerede ved mit sidste drev (jeg har lige købt nyt), og jeg troede egentligt at det var mit CD-rom drev der var gået i stykker - men det nye brænderdrev giver samme fejlmelding!
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2002 - 19:18 #3
Har du indstillet jumperne?
Avatar billede initializing Nybegynder
24. september 2002 - 19:20 #4
Der er sket en fejl dengang du installerede brænderen. Fejlen ligger i at der skete noget forkert i regstrerings egenskaberne for brænderen.

Tag den ud
Start computeren op
Højreklik på Denne Computer > Egenskaber > Enhedshåntering
Gør CD-ROM menuen stor så man kan se dine drev. Fjern din brænder HVIS den står der.
Luk computeren og sæt brænderen i og så start op igen.

Så skulle det virke
Avatar billede initializing Nybegynder
24. september 2002 - 19:21 #5
Og self. sætte jumperne ordenligt :)
Avatar billede initializing Nybegynder
24. september 2002 - 19:21 #6
Tag den ud (Altså brænderen)
Avatar billede lektorblomme Nybegynder
24. september 2002 - 19:47 #7
OK - det prøver jeg lige!
Avatar billede lektorblomme Nybegynder
24. september 2002 - 19:56 #8
Det virker desværre heller ikke - jeg tror måske det skyldes en fejl i registreringsdatabasen ("in the registry. Hvad mon der skal gøres ved det?
Avatar billede radar_15 Nybegynder
24. september 2002 - 22:40 #9
hey...
hvor ny er den der brænder
Avatar billede radar_15 Nybegynder
24. september 2002 - 22:45 #10
Jeg har også lige selv fået en ny brænder og da jeg satten den ind og tendte min computer og gik ind i denne computer på skrive boret kunne man ikke se nogle cd-rom eller eller brænder...
så kan jeg her ind og skrev hvad poblemet var og der var en der sagde at man skulle fløtte en lille chip... har du gjørt det???
Avatar billede radar_15 Nybegynder
24. september 2002 - 22:58 #11
Det er en lille chip der sider bag brænderen der skal fløttes en hak til højre...
det virkede med mig
Avatar billede halifax Nybegynder
25. september 2002 - 05:30 #12
Har du - elelr har haft - Easy CD Creator på din pc, kan det give problemer så drevet ikke kan ses eller bruges. Grundet nogle registreringer i reg.databasen. (Win2000 og XP)
Nedenstående løsning har tidligere været bragt på Eksperten:

"Hvis dit CD eller CD-RW drev er forsvundet i Stifinder og Denne computer kan det skyldes nogle filtre Easy CD Creator skaber i Registrringsdatabasen.

Løsning:
Gå til Start > Kør og tast: regedit

Du skal rette i denne nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\
CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

I højre spalte skal du slette værdierne Upperfilters og Lowerfilters."
Avatar billede lektorblomme Nybegynder
19. januar 2003 - 11:03 #13
Jeg har løst problemet - "at formatere computeren"!