Avatar billede harry Nybegynder
22. september 2002 - 16:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hardware / Software Firewall ?

Hej Kan der ikke væer smut huller i en hardware firewall som i en software firewall som en hacker kan finne ud af og udnytte? NB: hvad for en hardware firewall kan i andbefale og giver den beder bskyttelse end en der er software baseret?

På forhånd tak! :-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. september 2002 - 17:02 #1
en god Hardware firewall
http://www.sonicwall.dk/

jeg ved at der er mange der bruger SonicWall firewall's..
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. september 2002 - 17:08 #2
En hardware firewall har faktisk de samme ting som en almindelig computer:

- Processor
- Ram
- Lagerplads
- Netkort
- Styresystem
- Firewall software

Så ja - der kan sagtens være fejl i en hardware firewall. Hardware firewallen har dog nogle fordele... En dum bruger/sysadmin kan ikke installere programmer på den, lagerpladsen kan ikke under normale omstændigheder skrives til (kan ikke blive inficeret med virus og producenten har optimeret sytresystemet og softwaren til netop de ting som den hardware firewall består af.
Dette gør at en hardware firewall gennerelt er mere stabil end en software firewall.
Avatar billede harry Nybegynder
22. september 2002 - 17:13 #3
Ok Hvad siger i så til den her Hardware Firewall
(ZyWall 1) ? Grunden til at jeg overvejer en
Harware Firewall er at jeg har læst at en Hackker
kan lukke en Software Firewall ned! :-(

Mvh. Harry
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
22. september 2002 - 17:15 #4
Nope med en god Firewall ala Kerio Så skal det sku være ham fra Swordfish før han kan lukke den ned... Kerigo har "Lukket" for alle mine Porte undtagen port 80 og da jeg kører  Apache skal den jo være åben :D
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
22. september 2002 - 17:16 #5
Link til  Kerio  www.kerio.com :D
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
22. september 2002 - 17:19 #6
Det skal dog lige siges at den kun er sikker når det er en der ved hvad han laver der installere og Konfigurere den ... men hvis det bliver gjort rigtigt så er den lige så sikker som agnitum Sandbox (en særdeles god Hardware Firewall)
Avatar billede harry Nybegynder
22. september 2002 - 17:30 #7
Tak for jeres svar! :-)

Mvh. Harry
Avatar billede harry Nybegynder
22. september 2002 - 17:32 #8
Goulduck jeg ville have givet dig de siste 20 POINT!
Men jeg kunne kun dele POINT ud til 2? :-(
Tak for dit svar! :-)

Mvh. Harry
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. september 2002 - 17:35 #9
Øv ...
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. september 2002 - 17:36 #10
Det var fordi jeg kun havde lavet en kommentar - har mistet mange point den vej. :)