Avatar billede fonsi42 Nybegynder
21. september 2002 - 22:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Stofa med Router

hej
Stort problem. jeg har  endelig fået overtalt konen til høj hastigheds internet. Stofa´s version med Dyna. Ip. og log on med www.signon.stofa.dk. derudover har jeg købt en D-Link 604. D-linken skal kunne fungerer som Firewall, Switch på eget private netværk. Problemet er jeg har ikke hul ud igennem routeren. Hvad er problemet? jeg har en idé til hvad det kan være, normalt skal man logge på med password og navn på signon, det tror jeg ikke routeren gør, og hvis det er det der er galt, hvordan løser man det?
Avatar billede km-software Nybegynder
21. september 2002 - 22:43 #1
når du køre med stofanets modem kan du så komme på nette
Avatar billede fonsi42 Nybegynder
21. september 2002 - 22:51 #2
Jeg har ingen problemer med at logge på uden om routeren
Avatar billede km-software Nybegynder
21. september 2002 - 22:55 #3
okay så er det nok nået med router
men jeg ved ikke hvad du skal gøre
hvis du ikke for flere svar kan du kontakte stofanet så kan de nok hjælpe dig
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2002 - 23:27 #4
fonsi42> brug stofanets familiepakke, så bryder du heller ikke nogen regler :)
Avatar billede soreno Praktikant
21. september 2002 - 23:28 #5
men ligemeget hvordan man vender og drejer det kan man vel ikke slippe for signon (ved hver pc) ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. september 2002 - 12:05 #6
soreno> nej.
Avatar billede fonsi42 Nybegynder
22. september 2002 - 18:30 #7
Soreno> Der findes da software der kan udfører jobbet for dig, eks. "connect21" bruges også til at holde forbindelsen i "live". kan bare ikke finde programmet.

john Stigers> Der brydes der heller ingen regler hvis man ønsker at bruge en router som firewall og switch? Det er da kun hvis man logger flere pc'er på en forbindelse der er problemer, som Jeg forstår det!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. september 2002 - 20:32 #8
fonsi> det var bare et godt råd - læg dog mærke til at der er smiley på :) :) :) :) :) :)

Men Stofanet support må være de ideelle til at hjælpe dig :)
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
22. september 2002 - 22:31 #9
Jeg har en d-link 804 med router indbygget, men det er der ikke i denne model kan jeg forstå! På min skal man bare gå ind på d-linkens/routerens ip og der kan du lave alt det pis du vil! Kan du det??
Avatar billede fonsi42 Nybegynder
23. september 2002 - 17:02 #10
bikerbirk> Der er indbygget router i min d-604, er du opkoblet på stofa og har du det til at virke? hvis du har vil du beskrive lidt nærmere hvordan du har gjort der.
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
23. september 2002 - 21:19 #11
Jeg har som sagt en 804 model. Og jeg har Stofanet. Guide:
Efter isættelse af netstik, gør følgende:

- Gå ind i kontrolpanel og gå ind i Netværk. Gå så ind i Internetprotokol TCP/IP. Der skal klikke på ip adresse. Tryk på hent automatisk en ip adresse. Klik på Gateway og slet din gateway. Klik på dns og klik på deaktiver dns. Åben internet explorer/netscape. Skriv: 192.168.0.1 Der skulle gerne komme en loginbox frem. Name: admin Pass: skriv ikke noget her. Tryk på setup wizard og "løs" guiden. Gå derefter ind i basic setup. Gå ind i internet settings. com. name: min pc eller andet domain name: stofanet.dk Tryk på static ip og skriv din ip adresse, din subnet mask (ALTID 255.255.255.0) og skriv din gateway. Gå derefter ned i bunden og tryk på dns. Skriv dine første to dns adresser ind! Next.. Enable server. ip adress: 192.168.0.100 number of ip adresses: 100. Flueben i dmz control. Vælg pc og tag den først på listen (har du to så vælg den første hvis dit stik er i port 1). Bingo! Du skulle gerne være på. Du kan også se det på denne side: http://support.dlink.com/techtool/BrainTree.asp men ville lige skrive det på min egen måde! =)
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
23. september 2002 - 21:20 #12
Arhg, så lige denne side: http://support.dlink.com/techtool/ og vælg d-link 604 installationsguide!
Avatar billede bigbucks Nybegynder
12. oktober 2002 - 13:42 #13
Jeg tror at grunde til at du ikke kan komme på, er at Stofa aflæser dit netkorts MAC-adresse - og så åbner de kun op for den. Prøve evt. at ta' strømmen fra dit kabelmodem et stykke tid - det kan hjælpe.
Avatar billede ibwca Nybegynder
29. december 2003 - 20:31 #14
du skal simpelhed ringe til stofa og få dem til at slette din unvæewnde macadresse derefter logger du på med routeren og med pass og bruger som da du gjorde det første geng
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2003 - 20:36 #15
Det giver jeg lige videre - det er ikke mig der har problemet ;)