Avatar billede crazy_legs Nybegynder
19. september 2002 - 21:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tillade Lan...?

Jeg har NPF2002 men nyeste opdateringer osv.
Men når den er aktiveret, så virker vores netværk ikke, ingen kan se mig, og jeg kan ikke se nogen.

Hvad skal jeg gøre for at få den til at stoppe al LAN beskyttelse?
Avatar billede prodic Mester
19. september 2002 - 22:10 #1
Under Personal Firewall Settings, har du mulighed for at indtaste et IP-range som har adgang til/fra din PC - har du prøvet at lege med det?
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
19. september 2002 - 22:31 #2
Kan du være lidt mere præcis med hvor jeg instiler det? Jeg mener jeg har sat ip range til stort set alt...
Avatar billede prodic Mester
19. september 2002 - 22:44 #3
Internet Zone Control der kan du opstille Trusted.

Under "Tell me more" står der :
" Trusted zone: Computers not regulated by Norton Personal Firewall. They have as much access to your computer as they would have if Norton Personal Firewall were not installed. Place computers on your local network with which you need to share files and printers in the Trusted zone.

If a computer in your Trusted zone is successfully attacked, and a hacker takes control of it, it poses a risk to your computer."

Derunder ville jeg nok indstille det først og fremmest.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
20. september 2002 - 13:19 #4
F.eks 192.168.1.1 til 192.255.255.255 ???
Avatar billede prodic Mester
20. september 2002 - 13:47 #5
Det afhænger jo af hvike IP-numre dit netværk bruger.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
20. september 2002 - 16:20 #6
Vi bruger 192.168.x.x numrene, så hvilken range foreslår du?
Avatar billede prodic Mester
20. september 2002 - 17:05 #7
Fra start på jeres range til slut - det må jeres sys.adm vide hvad er.
Men prøv med nogle enkelte først, og se om det virker inden du tager hele jeres range med.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
20. september 2002 - 21:37 #8
ok, mange tak!