Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
19. september 2002 - 15:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

XP

hvordan kan man fjerne den der blokker i xp som der gør at man ikke kan spille uoriginale spil. for det er lovligt at låne et spil af en ven og brænde det til eget forbrug. så hvordan fjerner man blokeren???
Avatar billede figgifiggi Nybegynder
19. september 2002 - 15:11 #1
Jeg ved ikke, hvordan man fjerner blokken, men jeg kan fortælle dig, at det ikke er lovligt at låne og kopiere et spil. Du forveksler det nok med lovgivningen omkring musik, hvor man gerne må forærer kopier af en original Cd væk
Avatar billede darkside Nybegynder
19. september 2002 - 15:11 #2
Huh, der er da ingen blokker i XP?!
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
19. september 2002 - 15:11 #3
er er ingen der ved hvordan man fjerner blokeren i XP
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
19. september 2002 - 15:13 #4
Der er da ingen blokering :)
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
19. september 2002 - 15:13 #5
"Du forveksler det nok med lovgivningen omkring musik, hvor man gerne må forærer kopier af en original Cd væk"

?!? troede kun det var til EGET (læs hosboende) forbrug...?!?
Avatar billede giismo Novice
19. september 2002 - 15:23 #6
hvad er det for en blokkering du snakke om der skulle være i XP,, der skulle meget gerne ikke være nogen.

men hvis du har det problem med at spillene ikke ville køre i din XP, er det nok spillet der ikke er konbatibel til XP, hent eventuelt en opdatering til spillet..

mvh
giismo
Avatar billede figgifiggi Nybegynder
19. september 2002 - 15:24 #7
Det er det ikke, criterius.dk. Læs her:
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
19. september 2002 - 15:35 #8
figgifiggi ->

<citat>
"Du må gerne lytte til din egen kopi på en discman. Den kan du så tage med i toget eller over til vennerne. De må bare ikke lytte til discmanen."

<klippet væk>

"Du må ikke:
- Kopiere en cd og spille den til en andens fest.
- Lytte til en kopieret cd på arbejdspladsens musikanlæg.
- Give en kopieret cd væk.
- Låne, bytte eller sælge en kopieret cd."
</citat>

Hvor står der man gerne må forære en kopi af en cd væk?
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
19. september 2002 - 15:36 #9
Står der ikke netop at man IKKE må?

"Du må ikke:
- - Give en kopieret cd væk."
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
19. september 2002 - 15:37 #10
"Når det drejer sig om edb-programmer er reglerne helt anderledes. I loven om ophavsret er de undtaget fra retten til privat kopiering og retten til udlån. Det betyder, at du kun må gøre det som er tilladt ifølge programmets licensbetingelser.

Som regel siger licensbetingelserne, at man ikke må kopiere programmet, og at man kun må bruge det selv. Måske må man lave en backup-kopi til eget brug. Hvis man sælger programmet til andre, skal man selv slette det man har installeret og destruere alle kopier."
Avatar billede giismo Novice
19. september 2002 - 15:40 #11
hvorfor stopper i ikke denne diskusion en de skide cd,er. hvor mange af jeg overholde det også, ???

og så kan jeg slet ikke se hvad det har med hans spørgsmål at gøre..

mvh
giismo
Avatar billede figgifiggi Nybegynder
19. september 2002 - 15:41 #12
Jo men du må gerne kopiere en lånt CD
Avatar billede popsy Novice
19. september 2002 - 15:43 #13
Du må ikke kopiere det spil. figifigi> Det er kun lånte musikcd'ere du må kopiere!

Jeg tror sq ikke engang det er lovligt at låne selve spillet ud fra start af! Det fremgår af spillets licensbetingelser, som oftest vises inden installationen går i gang!
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
19. september 2002 - 16:21 #14
øhhh ok . ikke tak for svaret for der kom jo ikke NOGET
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2002 - 16:26 #15
Mener heller ikke det er lovligt, men vil da gerne komme med en forklaring på hvorfor du ikke kan spille spillene. Rigtigt mange cd'ere er bevidst lavet med ulæselige spor. Når så spillet starter forsøger det at læse disse spor, og hvis den ikke kan, er det den originale cd, der sidder i, idet der ikke findes cdbrændere på markedet, der kan lave ulæselige spor på en cd. Der findes selvfølgelig måder at komme omkring dette problem på, men ikke nogen du kan få oplyst her !!!!! Så det må du selv finde ud af, eller spørge et andet sted.