Avatar billede holbech9246 Nybegynder
19. september 2002 - 11:03 Der er 8 kommentarer

Brænder kun med 10x

Jeg har en Dell Inspiron 4150 (Bærbar) med en 24x brænder i. Men når jeg i et hvilket som helst brænderprogram prøver at brænde med 24x går den bare ned til 10x, når jeg sætter cd'en i ( Jeg bruger 40x cd'er).
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. september 2002 - 11:14 #1
Jeg får først min 24x 10x 24 brænder til min Dell Inspiron 8100 imorgen, så kan jeg jo prøve ;o)

BTW: understøtter brænderen overburn?

Brænder du fra CD til CD eller fra HDD til CD?
Avatar billede trust1 Nybegynder
19. september 2002 - 11:18 #2
Du har garanteret en markering i JustLink som er noget Aopen har, Plextor ved jeg ikke lige hvad det hedder, men det er noget der sikre en fejl fri brænding. Jeg har en Aopen 24x når jeg aktivere JustLink går den ned på 12x.
Håber at det kan hjælpe dig.
Avatar billede trust1 Nybegynder
19. september 2002 - 11:19 #3
Undskyld det skulle være et svar...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. september 2002 - 16:38 #4
holbech => undskyld vente tiden.. men jeg har først fået den idag..

og jeg kan også kun brænde med 10x.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. september 2002 - 16:51 #5
holbech => hvor stor er din bærbare?
hvor mange Mhz og Ram?
Avatar billede holbech9246 Nybegynder
24. september 2002 - 13:01 #6
Min bærbare er en 1,7 Ghz. med 128 MB DDR ram. Hvad med din?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. september 2002 - 17:31 #7
jeg har snakket med Dell, og du kan MAX brænde med 10x, da ifl dem, at en bærbar er så dårlig iforhold til en alm PC, at den ikke kan brænde hurtigere..

Jeg har en 1Ghz PIII, 256Mb Ram, og min kan også kun 10x
jeg har så prøve det hos en anden med en P4 1.5Ghz og 256DDR Ram, og han kan også kun brænde med 10x.

har oprette et ligende spm http://www.eksperten.dk/spm/261474

jeg synes at jeg er blevet holdt for NAR, da der IKKE står hardware krav til den, eller at chancen for at den vil have nedsat brænde hastighed pga hardware krav..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. oktober 2002 - 15:22 #8
holbech9246 => Nu kan jeg brænde med 24x på min Inspiron 8100 med 24x Brænder

Det er de CD-R medier du bruger..
Jeg brugte Mr- Platinum 80Min 32x og kunne kun brænde med 10x..
så prøvede jeg Lite-On CD-R 80min og den kunne jeg brænde med 24x..
jeg skal igang med at finde de medier som jeg kan brænde med 24x speed, da man åbenbart IKKE kan regne med det der står uden på CD'erne.. da mit drev ( TEAC CD-W224E ) tester dem i det øjeblik du sætter dem i drevet.. og bestemmer derefter hastigheden

Så du må ud og finde andre CD-R medier *skal nok prøve at huske at poste mine erfaringer her, med hvilke der kan brændes med hvilken speed*