Avatar billede tiny_thim Nybegynder
19. september 2002 - 09:16 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Nyt Grafikkort?

Jeg overvejer at købe nyt grafikkort, jeg har set på dette grafikkort inde på edbpriser.
Er dette kort godt?
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364627894
Jeg har et Thermaltake Miditower kabinet, er der plads til grafikkorttet i mit kabinet, jeg har nemlig hørt at Geforce 4 TI 4600 kortene er rimelig store. Hvor langt er et typisk TI 4600 kort? Fordi så kan jeg jo måle om der er plads.

Jeg har et gammelt Creative Geforce 3 TI 200 i computeren i øjeblikket.
Når jeg så modtager det nye grafikkort, så skal det jo afinstalleres inden jeg installerer det nye grafikkort.
Hvordan skal jeg afinstallere det gamle grafikkort?
Er det nok at fjerne kortet inde i enhedshåndtering? Eller skal jeg også fjerne Nvidia Detonator driverne inde i tilføj/fjern programmer?
Avatar billede thundergizmo Nybegynder
19. september 2002 - 09:33 #1
Den skam et okay kort, men tror nok du kan finde et fra en bedre producent til næsten samme penge.

ang. længden, (har selv G 3 TI 200) et G3 ti 200 er vel omkring 20 cm langt... og et G4 ti 4XXX er lidt længere såååh....

du behøver ikke afinstaller det gamle, men det er altid en god ting at få rydet op i sin computer så det kan du rolig gøre. og så installer du bare Detoneter driveren igen.
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
19. september 2002 - 10:13 #2
Jeg overvejer at købe et triplex geforce 4 ti 4200 eller 4400, er det bedre?
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
19. september 2002 - 10:45 #3
Jeg syntes kortet lyder meget fornuftigt! Jeg har før ment at man gav for meget for et ti-4600 i forhold til ydelse, men når dette kort faktisk er lige så billigt som et ti-4400, så er det da bestemt værd at se nærmere på!
Avatar billede thundergizmo Nybegynder
19. september 2002 - 10:49 #4
det tror jeg rolig du kan købe, har hørt rimlig gode ting om det...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
19. september 2002 - 10:52 #5
Det kan nu alligevel være en idé at fjerne driveren først, lukke computeren ned og så pille det gamle kort ud!

Jeg fik bl.a. problemer med Unreal Tournament på min maskine efter et skift fra GF3 ti200 => GF4 ti4200 (Ja, jeg er en fattig studerende bums :o)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
19. september 2002 - 10:55 #6
Forresten har jeg kun hørt godt om Point of View's produkter og min kammerats ti4200 fra samme producent sparker noget mere røv end mit fra ASUS :o( Og der var en prisforskel på 200kr på daværende tidspunkt :O((

Jeg tror nok, det kan være i kabinettet men prøv at se hvor meget ekstra plads der er med dit nuværende grafikkort!
Du skal også være opmærksom på kondensatorer og div. porte o.l., der evt. kan sidde og spærre for grafikkortet! En kondensator kan til nøds skubbes lidt til side, men hvis du får rykket for meget med den, brækker den af = dødt bundkort...

Hvilket bundkort har du???
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
19. september 2002 - 10:56 #7
Ok, så jeg vil garantere dig for, det kan være i kabinettet ;o)
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
19. september 2002 - 11:22 #8
Tak for jeres gode svar, jeg køber point of views geforce 4 ti 4600!
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
19. september 2002 - 11:43 #9
sidste spørgsmål....
hvilke drivere skal jeg bruge til grafikkortet?
Kan jeg bruge driverne inde fra nvidia.com?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
19. september 2002 - 20:08 #10
Kort sagt: JA! :o)